7 آذر 1400 - 12:21 ق.ظ

راه‌اندازی مرکز آموزش جوار منطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: به دنبال ایجاد مرکز آموزش جوار منطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم که حداقل بتوانیم افراد تحصیل‌کرده‌ای که برای کار به ما مراجعه می‌کنند را مدیریت کرده و با آموزش و مهارت‌آموزی توانمند کنیم.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از فرینا، نشست بررسی راه‌اندازی مرکز آموزش جوار منطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با حضور عبدالکریمی رئیس فنی و حرفه‌ای رفسنجان، مسئول آموزش صنایع فنی و حرفه‌ای رفسنجان، مسئول آموزش فنی و حرفه‌ای، میرمحمدی مسئول آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و محلاتی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کرمان برگزار شد.
روح‌الله بهرامشاهی در این نشست مهارت‌آموزی را یک ضرورت مهم دانست و اظهار کرد: به دنبال ایجاد مرکز آموزش جوار منطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم که حداقل بتوانیم افراد تحصیل‌کرده‌ای که برای کار به ما مراجعه می‌کنند را مدیریت کرده و با آموزش و مهارت‌آموزی توانمند کنیم.
بهرامشاهی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی به دو شکل مدیریت می‌شوند؛ یک شکل دستگاه‌های دولتی سازمان مسئول منطقه می‌شوند و یک شیوه هم بخش خصوصی مسئولیت مناطق را بر عهده دارد، ادامه داد: در استان کرمان سه منطقه در رفسنجان، سیرجان و بم داریم که رفسنجان تحت مدیریت شرکت زرینه مس وابسته به صندوق بازنشستگی مس است که تقریبا بخش خصوصی است و با توجه به اینکه رسالت مناطق، ایجاد زیرساخت و خدمات به کارخانه‌هاست، آموزش هم خدمت است و هم مزیت برای منطقه به شمار می‌رود و فرآیند آموزش باید مستمر باشد.
وی عنوان کرد: تمام منطقه از لحاظ کارخانه‌ها، زون‌بندی است و جوار منطقه یک حرکت خوبی در منطقه می‌تواند باشد و بحث بین‌المللی بودن گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای هم برای سرمایه‌گذاران منطقه یک مزیت است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ادامه از پروژه‌های مربوط به مس یاد کرد و افزود: نیروگاه 500 مگاواتی، کارخانه مواد شیمیایی و فناوری‌های نوین مربوط به مس است و نسبت به صنایع پایین دستی مس جای سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان هم در این نشست به مزیت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و اعلام کرد: دوره‌های آموزشی برابر با استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای بوده و گواهینامه با استاندارد بین‌المللی به مهارت‌آموزان اعطا می‌شود.
عبدالکریمی عنوان کرد: در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از 5 هزار شغل ثبت است که هر شغل آموزش‌هایی تحت استاندارد ویژه دارند و هر استاندارد یک کد بین‌المللی دارد که فرد هر جای دنیا برود، کد مهارتی خود را که ارائه دهد مشخص است که چه دوره‌هایی را آموزش دیده است.
وی خاطرنشان کرد: گواهینامه فنی و حرفه‌ای قابلیت ترجمه شدن دارد و تنها، گواهینامه فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه کد بین‌المللی می‌دهد، تعریف شده است.
حسنی، مدیر واحد کار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: تأسیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی صنایع کمک می‌کند تا زمینه همکاری‌های متقابل را فراهم آوریم و در جهت افزایش توانمندی‌های منابع انسانی دو طرف که در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد، گام برداریم.

 

103

کد خبر: 31318

منبع: فرینا

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0