ماسک ۵۳ درصد در کنترل همه گیری جهانی کرونا موثر بوده است

یاقوت نیوز- تحقیقات جهانی نشان داده است ماسک ۵۳ درصد در کنترل همه گیری کووید ۱۹ موثر بوده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از گاردین، گرچه واکسن کرونا هم اینک به طور گسترده در اختیار مردم قرار دارد، اما مقامات بهداشتی همچنان تاکید دارند افراد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. یکی از مهمترین و کاراترین این شیوه نامه‌ها استفاده از ماسک است.

تحقیقات جهانی جدید در این رابطه نشان می‌دهد استفاده از ماسک بیش از ۵۳ درصد میزان همه گیری کرونا را کاهش داده است. گرچه واکسن کرونا ایمن و موثر است، اما به طور صد درصد تاثیر گذار نیست، بسیاری از مردم هنوز واکسینه نشده اند و معلوم نیست این واکسن‌ها توانایی مقابله با گونه‌های جهش یافته در آینده را داشته باشند.

از همین روی، استفاده از واکسن همچنان ضروری است. در ماه میلادی جاری شمار افراد آلوده به کرونا از مرز ۲۵۰ میلیون نفر عبور کرد. براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، هنوز هر ۹۰ روز یک بار ۵۰ میلیون نفر به شمار افراد مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می‌شود. این افزایش شمار مبتلایان به دلیل گسترش نوع دلتای کروناست که قابلیت انتقال بیشتری دارد.

دانشمندان در مطالعه جهانی خود مشاهده کردند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل شستن دست، استفاده از ماسک، و حفظ فاصله اجتماعی به طور موثری در کاهش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ تاثیر گذاشته است.

تجزیه و تحلیل داده‌های ۳۰ مطالعه وسیع جهانی حاکی از آن است که استفاده از ماسک به میزان ۵۳ درصد و حفظ فاصله اجتماعی به میزان ۲۵ درصد در کاهش شمار مبتلایان به کرونا موثر بوده است. شستن دست‌ها نیز به اندازه استفاده از ماسک (معادل ۵۳ درصد) در کاهش همه گیری کووید ۱۹ تاثیر گذاشته است.

گرچه استفاده از ماسک و اجباری کردن آن در اوایل همه گیری کرونا در بسیاری از کشور‌ها اجرایی شد، اما متاسفانه امروزه شمار افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند کاهش یافته است. مقامات سازمان جهانی بهداشت همچنان تاکید دارند برای کنترل همه گیری کرونا و قطع زنجیره انتقال استفاده از ماسک ضروری است.

کد خبر: 31306

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0