30 آبان 1400 - 1:31 ب.ظ

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

میراث دار آلودگی هوا و کم آبی هستیم

سلاجقه گفت: اکنون در ابتدای دولت مردمی و انقلابی میراث دار آلودگی هوا، کم آبی، خشکسالی تالاب‌ها و فرونشست زمین هستیم.

به گزارش یاقوت وطن، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، درباره آلودگی هوا در کلانشهر‌ها اظهار کرد: امروز شاهد آلوده‌ترین هوا را در کلانشهر‌ها از جمله تهران بودیم، بنابرهمین جلسه‌ای برای حل این مشکل با حضور مسئولان دولت امروز برگزار خواهد شد.

او افزود: از همان روز‌های اولی که بنده در این سازمان حضور پیدا کردم به دنبال حل چالش‌های اصلی بودیم که یکی از این چالش‌ها آلودگی هوا بود. خوشبختانه جلساتی در این زمینه تشکیل شد و بر اساس قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه‌های ۲۳ گانه مشخص و میزان عملکرد دستگاه در برابر وظایفشان قابل مشاهده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه متاسفانه تکالیف برای حل مشکل آلودگی هوا انجام نشده است، گفت: خیلی از قوانین رعایت نشده است. اکنون در ابتدای دولت مردمی و انقلابی میراث دار آلودگی هوا، کم آبی، خشکسالی تالاب‌ها و  فرونشست زمین هستیم و تمام تلاشمان این است که این مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انعقاد قرارداد بین ایران و ژاپن برای حل مشکل آلودگی هوا تهران، تصریح کرد:  این قرار داد که برای کاهش آلودگی هوا بین ایران و ژاپن منعقد شد، در حال انجام است، اما سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های درون کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم.

او عنوان کرد: از همه دستگاه‌های کشور می‌خواهیم با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که محیط زیست حداقل خسارت را ببیند. تا به روز‌های خوبی برسیم که دیگر وسایل حمل و تقل عمومی فرسوده نداشته باشیم.

سلاجقه تصریح کرد: به سمت و سوی اهداف محکم خواهیم رفت و امیدواریم شاخص‌های آلودگی هوا در سال‌های آینده بهبود یابد.

104

کد خبر: 31181

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0