27 آبان 1400 - 3:18 ب.ظ

تیبو کورتوا ، دیوار بزرگ اروپا

کورتوا در این فصل با وجود مسابقات دشوار آمار موفقی را به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از ایلنا، زمانی که رئال مادرید در سال 2018 تیبو کورتوا را از چلسی به خدمت گرفت، شکی در مورد توانایی او وجود نداشت و او در این فصل یک بار دیگر این را ثابت می‌کند که اندازه می‌تواند یک بازیکن قابل اعتماد برای کادرفنی باشد. با ایکر کاسیاس، کیلور ناواس و حالا کورتوا، لوس بلانکوس همیشه در بخش دروازه بانی دارای استعدادهای عالی بوده و این ملی پوش بلژیکی فصل به فصل پیشرفت می‌کند.

کورتوا تا اینجای فصل 47 سیو انجام داده است، 10 سیو بیشتر از مانوئل نویر از بایرن مونیخ و 22 بیشتر از یان اوبلاک از اتلتیکو مادرید! البته این نشان می‌دهد که او بیشتر از همتایان اروپایی خود در معرض شوت‌ها قرار می‌گیرد اما با نرخ سیو 74.19 درصدی، عملکرد خوبی برای رئال مادرید ارائه می‌کند. هنگامی که امار او را با سایر دروازه بانان برتر قاره اروپا مقایسه کنیم، کورتوا تنها با ادوارد مندی، دروازه بان چلسی (85 درصد) و جانلوئیجی دوناروما از پاری سن ژرمن (75 درصد) در صدر قرار دارد.

با عملکردهایی که کورتوا را به دلایل درست برجسته می‌کند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا رئال مادرید مشتاق تمدید قرارداد او تا سال 2026 بود. اکنون که او بیش از 100 بازی برای این باشگاه دارد، رهبری کورتوا با عملکرد او در زمین و نگرش حرفه ای او خارج از آن مشخص می‌شود. شاید این بازیکن 29 ساله هنوز مدال لیگ قهرمانان اروپا را در میان افتخارات خود نداشته باشد اما با قهرمانی در لالیگا در فصل 2019/20، دروازه بان شماره یک بلژیک امیدوار است که در این فصل مدال‌های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کند.

 

102

کد خبر: 31127

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0