26 آبان 1400 - 3:36 ب.ظ

رئیس انجمن پیوند کلیه ایران:

ایران دارای بیشترین پیوند کلیه زنده غیرفامیل

سیم فروش گفت: ایران بیشترین پیوند کلیه زنده غیر فامیل را دارد، با این مدل می‌توانیم کوتاه‌ترین لیست انتظار در دنیا را داشته باشیم.

به گزارش یاقوت وطن، ناصر سیم فروش، متخصص اورولوژی، جراحی پیوند کلیه و مجاری ادرار، رئیس انجمن پیوند کلیه ایران اظهار کرد: ما نیازمند پیوند کلیه از فرد زنده غیرفامیل هستیم و به دلیل مخالفت عده‌ای با پیوند کلیه زنده غیر فامیل، با افت پیوند مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: ما از مقام اول و دوم و کوتاه‌ترین زمان لیست انتظار که ۲ تا ۳ ماه در دنیا بود؛ به دو تا سه سال رسیده ایم، در نتیجه شاهدیم که اکثر بیماران در لیست انتظار می‌میرند.

سیم فروش با تاکید بر افزایش بیماران مبتلا به نارسایی کلیه افزود: تعداد این بیماران با شیوع بیماری قند و فشار خون رو به افزایش است. با افزایش تعداد این بیماران، بار مالی شدیدی بر نظام سلامت تحمیل می‌شود.

به گفته این جراح پیوند کلیه، افرادی که دچار نارسایی پیشرفته کلیه می‌شوند، تاحدودی کلیه‌های آنها از کار می‌افتد و نیاز است خونی که در بدنشان جریان دارد تصفیه شود، از طرفی مایعاتی که استفاده می‌کنند به وزنشان اضافه می‌کند و نیاز است که این مایعات از طریق دستگاه کم شود.

وی بیان کرد: افراد دیالیزی باید هفته‌ای سه بار برای دیالیز مراجعه کنند. زندگی افراد دیالیزی پر از مشقت است، بنابراین کیفیت زندگی بیماران نارسایی کلیه که تحت درمان دیالیز هستند؛ بسیار پایین و کار و زندگی آن‌ها و اطرافیانشان به شدت مختل است.

رئیس انجمن پیوند کلیه ایران تصریح کرد: مرگ و میر ناشی از دیالیز ۴ برابر بیماران پیوندی است، به همین دلیل در تمام کشور‌های مختلف دنیا پیوند کلیه بسیار مورد توجه و حمایت شدید دولت هاست. پیوند کلیه یک مسئله حیاتی است و لیست انتظار کلیه بالاست، به طوری که در آمریکا هر ده دقیقه یک بیمار در انتظار پیوند کلیه می‌میرد.

سیم فروش با تاکید بر اینکه پیوند کلیه از مرگ مغزی ۶۰ درصد است اما این کفایت نمی‌کند و ما نیازمند پیوند کلیه از فرد زنده غیر فامیل هستیم، افزود: ما نه تنها در کشور خودمان خودکفا شده ایم، به طوریکه پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی کلیه، عمل سرطان ها، بیماری‌های مادرزادی و… در کشور خودمان انجام می‌شود. ایران بیشترین پیوند کلیه زنده غیر فامیل را دارد، با این مدل می‌توانیم کوتاه‌ترین لیست انتظار در دنیا را داشته باشیم.

104

کد خبر: 31103

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0