23 آبان 1400 - 3:26 ب.ظ

در نشست خبری مدیر مخابرات اصفهان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

بازنگري در تعرفه تلفن ثابت عملياتي ترين اقدام در مسير استمرار و ارتقاء سرويسهاي مخابراتي

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در نشست مطبوعاتی با رسانه ها با اعلام این مطلب گفت: انتظارات مردم و انتظارات حاکمیت از شرکت مخابرات با سرمایه‌گذاری آینده‌ نگر و با نگهداری تضمین‌کننده برآورده خواهد شد که لازمه تحقق آن، تامین هزینه های مورد نیاز از طریق بازنگری در تعرفه تلفن ثابت است.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اسماعیل قربانی در این نشست که با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه در سالن کوثر مجموعه بی سیم برگزار شد؛ ضمن خوشآمد گویی به حضار اظهار کرد: حرکت شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین اپراتور ارائه ‌دهنده تلفن ثابت در کشور به سمت توسعه زیرساختهای مخابراتی و ارائه سرویس های متناسب با نیاز جامعه قطعا مسیری پر هزینه است که امیدواریم با بازنگری در تعرفه‌های تلفن ثابت در آینده نزدیک، بتوانیم با تامین بخشی از این هزینه‌ها، به نقطه مطلوب ارتباطی از منظر مردم و حاکمیت برسیم.

وی با اشاره به خصوصی سازی مخابرات بیان کرد: در  ۱۳۸۸  طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد ولی با این وجود، نگاه عمومی به مخابرات و انتظارات جامعه از این شرکت در طول این سال ها به عنوان بزرگترین شرکت پیشرو در عرصه ارتباطات کشور به قوت خود باقی بوده و مخابرات هم تا حد زیادی به این توقعات پاسخ مثبت داده است.

قربانی تناسب هزینه و درآمد را اولین شرط بقای یک کسب و کار خصوصی دانست و عنوان کرد: در هر فعالیت اقتصادی در دنیا اگر نظام فایده و هزینه متناسب نباشد؛ توسعه  کند می شود و  چه بسا ممکن است به نابودی آن کسب و کار منجر شود ولی در شرکت مخابرات ایران با وجود عدم افزایش ۱۸ ساله تعرفه های مخابراتی به خصوص در بخش ثابت،تلاش شده که فرآیند توسعه متوقف نشود ولی روند آن بسیار کند گردیده است.

**توسعه ارتباطات نیاز امروز و آینده جامعه است

مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیاز به ارتباطات را از اساسی ترین نیازهای امروز جامعه دانست و گفت: یک زمانی انتظار مردم از مخابرات تنها ارائه سرویس مکالمه صوتی از طریق تلفن ثابت بود اما امروزه با پیشرفت های حاصل شده در عرصه ارتباطات، مخابرات عملا به یک ظرفیت و یک بستر کسب و کار برای بسیاری از فعالیت های مردمی و حاکمیتی تبدیل شده و همین موضوع احساس نیاز به توسعه ارتباطات را بیش از پیش واجب تر میکند.

اسماعیل قربانی با اشاره به نقش بی بدیل صنعت ارتباطات در مهار ویروس کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا به وضوح دیدیم که بخش عظیمی از فعالیت های جامعه بر بستر ارتباطات صورت پذیرفت به طوری که از ابتدای بروز شرایط کرونایی، ما در مخابرات منطقه اصفهان با افزایش ۸۰ تا ۸۵  درصدی تقاضای سرویس باند پهن ADSL و افزایش 60 درصدی مصرف اینترنت مواجه شدیم و با وجود همه مشکلات و کاستی ها، توانستیم سرعت اینترنت را از ۳۵ گیگ بر ثانیه به بالای ۱۵۰ گیگ بر ثانیه در سطح استان برسانیم.

وی برگزاری انتخابات اخیر بر بستر ارتباطات را از دیگر کارکردهای مخابرات در کمک به حاکمیت دانست و عنوان کرد: در انتخابات اخیر مخابرات با برنامه ریزی و انسجام عملی توانست تمام زیرساختهای لازم جهت برگزاری الکترونیکی این فرآیند را فراهم کند؛ به طوری که کل شعب تحت پوشش شبکه همراه اول قرار داشت و فرآیند برگزاری انتخابات از همین بستر انجام گردید.

**آخرین وضعیت مخابراتی استان اصفهان

قربانی با تشریح آخرین آمار شاخص های مخابراتی در استان، بیان کرد: ما در سطح استان دو میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک تلفن ثابت، ۶۰۰ هزار مشترک فعال ADSL و نزدیک به هفت میلیون مشترک همراه اول داریم؛ به طوری که به ازای هر نفر در استان، دو خدمت مخابراتی ارائه داده ایم.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تحقق عدالت ارتباطی را از جمله برنامه های مخابرات دانست و افزود : اقدامات توسعه ای مخابرات منطقه اصفهان هیچگاه محدود به مناطق شهری نشده و ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که در استان از بین ۹۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار ،۹۲۱ روستا دارای ارتباطات مخابراتی خانگی هستند و بالغ بر ۹۸ درصد از ۱۷۰۰ روستا و آبادی در استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

گفتنی است در ادامه این جلسه، اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان به همراه مهران قدوسی معاون ارتباطات سیار و احمد شاه میرزائی معاون بازاریابی و امور مشتریان این مجموعه به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

 

103

کد خبر: 30980

منبع: روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0