23 آبان 1400 - 1:23 ب.ظ

به همت اتاق بازرگانی اصفهان؛

کودکان اصفهانی کارآفرینی را تمرین کردند

کودکان اصفهانی در مراسم اختتامیه رویداد بازرگان کوچک در اتاق بازرگانی اصفهان، برداشتن گام‌های اولیه کارآفرین شدن را جشن گرفتند.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مراسم اختتامیه رویداد «بازرگان کوچک» با حضور فرشته امینی عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی بانوان، علی کرباسی‌زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی واحسان شهیر مدیر مرکز توسعه کسب‌وکار و برگزار شد.
علی کرباسی‌زاده مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه کودکان کارآفرینان آینده هستند، گفت: از کسانی که پای این کودکان را به دنیای صنعتگران، بازرگانان، کارآفرینان و صادرکنندگان باز کردند تشکر می‌کنم.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در شکل‌گیری ویژگی‌های هر انسان موفق یا ناموفقی اثرگذار است، محیطی است که فرد در آن رشد می‌کند که شامل خانواده، محیط آموزشی و شغلی است. این موضوع اهمیت فضای آموزش عالی و دانشگاهی را نشان می‌دهد اما متأسفانه فضای دانشگاه‌های کشور هنوز تغییر و تحولات لازم را تجربه نکرده است.
این کارآفرین نمونه با بیان اینکه سازمان ملل متحد و یونسکو در 70 سال اخیر چهار بار تعریف سواد را تغییر داده‌اند، ادامه داد: توانایی خواندن و نوشتن، دانستن علم رایانه و یک زبان خارجی و داشتن 12 مهارت‌ فردی، تعاریف گذشته از سواد بود اما سازمان ملل و یونسکو اخیراً سواد را قدرت به‌کارگیری دانسته‌ها برای ایجاد تغییر در زندگی خود و دیگران تعریف کرده‌اند.
کرباسی‌زاده با بیان اینکه 70 درصد محتوا در جهان به زبان انگلیسی تولید می‌شود بر اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز تأکید کرد.
وی با تمجید از پدران و مادرانی که فرزندان خود را در فضایی قرار داده‌اند که با مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند، گفت: در کشورمان 12 میلیون بیکار داریم و این در حالی است که اگر نیمی از جمعیت جهان تنها یک شغل ایجاد کنند، مشکل بیکاری در جهان رفع می‌شود.
مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه سالیانه 750 هزار نفر از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند، میزان ایجاد اشتغال در کشورمان را سالیانه 250 هزار شغل دانست که این اختلاف، موجب بیکاری زیادی در میان تحصیل‌کردگان شده است.
کرباسی‌زاده در پایان بر اهمیت پرورش در کنار آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: 12 مهارت فردی باید از کودکی به افراد آموزش داده شود.
درادامه این مراسم که با حضور کودکان شرکت‌کننده در این طرح و خانواده‌های آنها برگزار شد، احسان شهیر مدیر مرکز توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان خطاب به کودکان شرکت‌کننده اظهار داشت: اگر می‌خواهید به عنوان یک بازرگان کوچک در آینده به یک کارآفرین و بازرگان موفق تبدیل شوید باید از هم‌اکنون برای رسیدن به این هدف خود تلاش کنید و بیاموزید.
وی با اشاره به وجود امید به آینده، ابتکار و نشاط در کودکان افزود: برای کسب موفقیت به فاکتورهای زیادی نیاز است و توصیه من به کودکان و نوجوانان طالب موفقیت این است که ورزش را نیز در برنامه خود قرار دهند.
شهیر خاطرنشان کرد: از والدین به دلیل اعتمادشان به اتاق بازرگانی اصفهان تشکر می‌کنم و امیدوارم به زودی شاهد رشد این کودکان و تبلور توانمندی‌های آنها در جامعه باشیم.
شایان ذکر است طرح بازرگان کوچک در 7 هفته برای کودکان 8 تا 12 ساله برگزار و هفت مفهوم کارآفرینی شامل خلاقیت، آینده‌نگری، استراتژی، ریسک‌پذیری، مدیریت منابع، مذاکره و فروش و کار تیمی با زبان قصه و بازی به کودکان آموزش داده شد. همچنین ۷ وبینار برای آموزش این مفاهیم توسط والدین به کودکان برگزار شد.
در پایان این مراسم از کودکان شرکت‌کننده در رویداد بازرگان کوچک با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 

103

کد خبر: 30970

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0