19 آبان 1400 - 3:33 ب.ظ

مشه سویی اردبیل، جنگلی با چشمه های جوشان

یاقوت نیوز- جنگل مشه سویی اردبیل با دامنه های مخملین و درختان سر به فلک کشیده اش از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می رود. شاید نام این جنگل تا به حال به گوشتان نخورده باشد و با دیدن تصاویر این جنگل، تصور کنید مناظری بدیع از خارج کشور را نظاره می کنید. اما تنها کافی است به شهر توریستی اردبیل بروید و پس از آبتنی در آب گرم های معروفش روانه جنگل مشه سویی شوید.

به گزارش یاقوت نیوز؛ این جنگل به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و اکوتوریسمی و همجوار بودن با گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه صنعت گردشگری، حتی گردشگری آموزشی، کشاورزی و پزشکی را دارد. از زیبایی های جنگل مشه در استان اردبیل می توانیم به وجود گونه های مختلف جانوری مانند گرگ، روباه، خوک وحشی، کفتار، خرگوش، خرس قهوه ای، گوزن و پرندگانی همچون عقاب طلایی، بلدرچین، هدهد، قرقاول، کبک، چکاوک، کلاغ ابلق و… اشاره کرد. همچنین جنگل مشه در اردبیل یکی از محبوب ترین تفرجگاه های بسیار دلپذیر برای ساکنین این منطقه است. گردشگران بسیاری برای استفاده از آب‌های معدنی چشمه‌های آب گرم به شمال غرب ایران سفر می‌کنند. بیشتر چشمه‌های آب گرم ایران در این محدوده قرار گرفته است. چشمه‌های پر آب منطقه در شهر سرعین است. اما چشمه‌هایی مانند مشه سویی به علت قرارگیری در مناطق زیبایی مانند جنگل مشه طرفداران خود را دارند.

آب گرم مشه سویی دارای خواص درمانی برای پا و کمردرد بوده و امکانات آن در بهار و تابستان در حد قهوه خانه فصلی، دارای کافه موقت با دو اتاق است. دمای آب آن در حدود ۲۵ درجه سلسیوس می باشد. در کنار رودخانه ای به همین نام که با تراشیدن صخره کوه، حوضچه ای در ابعاد حدود ۴ در ۶ متر با عمق تقریبی ۷۰-۸۰ سانتی متر ایجاد شده است، قرار دارد.

  • کلبه‌های چوبی جنگل مشه سویی

البته در میان جنگل مشه خانه‌های ییلاقی زیبایی نیز قرار گرفته است. خانه‌های معروف عمو فرج. کلبه‌های چوبی میان جنگل انتهای مسیر گردشگری در جنگل مشه است. در این محدوده پس از جنگل نوردی مفرح یک فنجان چای مهمان عمو فرج هستید. چشمه‌های آب گرم میان جنگل نیز قسمتی از این بومگردی است. از تفریح در استخر آب گرم و نهار در کلبه‌های چوبی لذت ببرید. ولی به خاطر داشته باشید قبل از تاریکی مسیر برگشت را طی کنید.

  • مسیر دسترسی به جنگل مشه سویی

قسمتی از مسیر مشه سویی که تا نزدیکی دره می رسد را می توان با خودرو طی کرد. ولی زمانی که داخل دره شده می بایست بقیه مسیر را پیاده پیمود. راه پیاده از طرف آبی بیگلو یک و نیم ساعت سراشیبی، از سمت گیله ده، دو ساعت و از طرف نیارق حدود ۱ ساعت طول می کشد. این مسیر تنها مسیر پیاده روی داخل دره است. مسیری جنگلی با مناظر بکر، چشمه سارهای بهشتی و هوای روح بخش. در پایان می توان اینگونه بیان داشت که برای گردش و تفریح در محدوده شمال غرب ایران، جنگل مشه گزینه مناسبی است. با در نظر گرفتن امکانات جانبی دیگر در کنار زیبایی‌های خیره ‌کننده جنگل مشه، قطعا اشتیاق سفر به این منطقه بیشتر خواهد شد. امکاناتی چون پیست اسکی، استخر آب گرم، کلبه‌های چوبی و امکانات رفاهی دیگر در دل جنگل، آماده پذیرایی از گردشگران است.

 

کد خبر: 30898

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0