18 آبان 1400 - 1:28 ب.ظ

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

۲۰ درصد از کودکان مدرسه‌ای چاق هستند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: امروزه ۱۲ درصد از کودکان، ۱۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد از افراد بزرگسال چاق هستند.

به گزارش یاقوت وطن، عبدالهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار کرد: برنامه‌های امنیت غذایی در کشور آغاز و در برخی از مناطق سو تغذیه هشت برابر سایر استان‌ها است. ۲۰ درصد از کودکان مدرسه دچار اضافه وزن و چاقی هستند و یکی از برنامه‌های ما کنترل اضافه وزن در بین کودکان و نوجوانان است. براساس برنامه‌های اجرایی عوامل‌های ریسک برای کودکان زیر پنج سال که دچار سو تغذیه بوده اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

او افزود: امروزه به دلیل تحریم‌های تحمیلی با شیوع بیماری کرونا در زمینه امنیت موادغذایی، سو تغذیه ما با مشکلات مختلفی مواجه بوده ایم.

عبدالهی گفت:اسید فولیک و آهن را توزیع شده است. برنامه‌های رفع سوتغذیه در کشور اجرا می‌شود.

در ادامه مراسم مهدی شادنوش مدیر کل دفتر مدیریت پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت اظهار کرد: همکاری خوبی با یونیسفت داریم قرار بود که باند‌های ویژه‌ای برای بیماران‌ ای بی فراهم کنند که این کار از طریق دفتر یونیسف برای ما ارسال شده است. در سال گذشته ۱۵۰ هزار نبولایز به خانواده‌های کودکان از طریق دفتر یونیسف در تهران داده شد و امیدوارم این همکاری‌ها در سال آینده ادامه پیدا کند و میزان نبولایزر‌ها افزایش پیدا کند. تحریم‌های ما به دلیل تحریم‌های کشور آمریکا است و سازمان غذا و دارو نتوانسته آن را تهیه می‌کند.

104

کد خبر: 30854

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0