17 آبان 1400 - 11:29 ق.ظ

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران:

واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود نیست

فاطمی گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا را از دست داده‌ایم زیرا واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود نیست.

به گزارش یاقوت وطن، علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا از اوایل مهر در داروخانه‌ها توزیع شد، اظهار کرد: این روند تا هفته سوم مهر ادامه داشت اما یک ماه است که واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع نشده است.

وی افزود: قرار بود در مهر واکسن ایرانی وارد بازار شود به همین منظور از واردات این واکسن خودداری شد. واکسن آنفلوانزای توزیع شده در داروخانه‌ها از منابع هلندی و فرانسوی بود و در چهار محموله توزیع شد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه قرار بود گفت: هنوز واکسن ایرانی در داروخانه‌ها توزیع نشده است و ما یک ماه طلایی را از دست داده ایم. بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور تا نیمه آبان است اما ما این مدت طلایی را از دست داده‌ایم زیرا واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود نیست.

فاطمی ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت پخش، سفارش واکسن ایرانی را گرفته‌اند و گفتند تا اواخر این هفته واکسن در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، تا اواسط زمستان می‌توان واکسن آنفلوانزا را تزریق کرد.

وی تصریح کرد: واکسن ایرانی، هم قیمت واکسن خارجی است به طوری که قیمت واکسن آنفلوانزا ایرانی ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است در حالی که قرار بود قیمت واکسن ایرانی از واکسن خارجی کمتر باشد، گفته بودند که قطعاً قیمت واکسن ایرانی باید کمتر قیمت خارجی باشد، اما ظاهراً قیمت واکسن ایرانی و خارجی فرقی نمی‌کند و این موضوع می‌تواند سبب کاهش استقبال مردم شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: این واکسن در مراکز درمانی برای کادر درمان و گروه‌های پرخطر به صورت رایگان تزریق شده است، اما برای عموم مردم متاسفانه در حال حاضر در اختیار نیست.

104

کد خبر: 30816

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0