15 آبان 1400 - 12:24 ق.ظ

جنگل نقله بر ، طبیعت بکر و بهشتی در رودبار

استان گیلان مملو از جنگل‌های زیبا و منحصر به فردی‌ است که یکروزه می‌توان به آن‌جا سفر کرد و از طبیعت بکرش لذت برد. در این میان یکی از این جنگل ها «نقله بر» است. جنگل نقله بر فضای دل‌انگیزی دارد. می‌توانید ساعت‌ها در میان درختان انجیلی، ممرز، بوته‌های ازملک، پاپیتال، سرفیلی و... قدم بزنید، در سکوت به آواز زیبای پرندگان گوش بسپارید و تمام وجودتان را پر از آرامش کنید.

به گزارش یاقوت وطن، در ابتدای مسیر ورود به جنگل بایستی در مسیر تقریبا شیب داری پیاده روی کنید تا به جنگل انبوهی قدم بگذارید. این جنگل دارای گونه های متنوع گیاهی و جانوری است. همان طور که در بالا به آن اشاره شد؛ تعداد زیادی از درختان آزاد، انجیلی، ممرز، بوته هایی شامل ازملک، پاپیتال، سرفیلی در اینجا به چشم می خورد. پرندگان این جنگل نیز شامل توکای سیاه، قمری خانگی، چرخ ریسک بزرگ، کمرکولی جنگلی هستند. با قدم زدن در این منطقه سرسبز، شانس دیدن پستاندارانی چون اشگول، شغال، گراز را نیز خواهید داشت. چشم انداز زیبای رودخانه بزرگ سفید رود در پایین دره و قله درفک از جنگل نقله بر تماشایی است. لازم به ذکر است که بخشی از درخت های تنوع زیستی جنگل نقله بر در آتش سوزی آذر ماه 89 در آتش سوخت اما این ییلاق، یکی از زیبایی های منحصر به فرد این دهستان نقله برین است.  همچنین جالب است بدانید در مسیر جنگل نقله بر یک اثر طبیعی ملی وجود دارد که می‌توانیم در سفر یکروزه خود از آن نیز بازدید کنیم. نام این گنج ملی، سرو هرزویل است که با ارتفاع حدودی 30 متر در روستایی با همین نام و در نزدیکی منجیل زندگی می‌کند. عمر این درخت را بیش از هزار سال تخمین زده‌اند و اغراق نیست اگر آن را یک گنج ملی بخوانیم.

  • بهترین زمان بازدید از جنگل نقله

از اوایل بهار تا اواخر پاییز، فرصت مناسبی برای سفر به نقله‌ بر است. طبیعت این منطقه در بهار و تابستان سرسبزی دلربایی دارد. اگر برای روزهای گرم تابستان در جستجوی یک جای خوش آب و هوا بودید نقله‌ بر یک پیشنهاد جذاب است. نقله بر در فصل پاییز نیز با بازی رنگ‌های زرد و نارنجی هوش از سرتان خواهد برد.

  • در سفر به جنگل نقله بر چه چیزهایی ببریم؟

در سفر به نقله‌ بر برای یک جنگل‌پیمایی آماده باشید و حتما کفش مناسب به پا کنید. در فصول گرم لباس خنک به تن کنید و همراه خود فقط یک بارانی سبک یا پانچو بردارید. در فصول سرد با توجه به متغیر بودن هوا به صورت لایه لایه لباس بپوشید تا هر زمانی گرم‌تان شد بتوانید یک لایه را کم کنید. اگر دوربین عکاسی دارید برای برداشتن آن لحظه‌ای درنگ نکنید؛ نقله‌ بر پر از سوژه‌های ناب عکاسی است. مانند هر سفر دیگری خاطرمان باشد در طبیعت هیچ چیز به جز ردپای‌مان به جا نگذاریم؛ برای تحقق این شعار کافی است یک جیب کوچک کوله‌مان را به گذاشتن چند کیسه زباله اختصاص دهیم. در پایان باید گفت دیدنی های رودبار هر کدام دنیای منحصر به فرد دارد و آب و هوای این شهرستان به دلیل فاصله‌ی مناسب با دریا، شرجی نیست و همین عامل باعث تمایز رودبار نسبت به سایر مناطق گیلان محسوب می‌گردد. از دیگر مناطقی که در شهرستان رودبار می‌توانید از طبیعت بکرش لذت ببرید می‌توان به منطقه عمارلو رودبار، روستای استخرگاه و روستای حلیمه جان اشاره کرد که ترکیبی منحصر به فرد از کوه، جنگل، دشت و دریاچه را به شما هدیه می‌کنند.

 

102

کد خبر: 30750

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0