14 آبان 1400 - 11:23 ق.ظ

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان:

برای درمان بیماران کرونا، کم و کسری نداریم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به پوشش بیمه تامین‌اجتماعی جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان اصفهان، تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان و به ویژه در شرایط کرونا، کمبودهای اساسی وسایل و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین‌اجتماعی برطرف شده است و در این زمینه کم‌وکسری وجود ندارد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، دکتر علی اعتصام پور افزود: با حمایت ستاد مرکزی سازمان بسیاری از تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای درمان بیماران کرونا، تامین شده است؛ اما برخی از تجهیزات به دلیل فرسودگی و استفاده طولانی مدت، نیازمند به‌روز رسانی شدن است.
وی اظهار کرد: در این زمینه، جایگزینی CT اسکن بیمارستان دکتر غرضی و تهیه اکسیژن‌ساز، تعدادی بای‌پپ، ونتیلاتور، دستگاه دیالیز اورژانسی و مانیتور بیمار در این مرکز درمانی ضروری است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، گفت: برای تامین تجهیزات پزشکی موردنیاز به ویژه در شرایط مقابله با بحران‌ها از جمله بحران کرونا، نیازمند آن هستیم تا سازمان تامین‌اجتماعی از بودجه اختصاصی از محل منابع عمومی کشور بهره‌مند شود؛ اما این رویکرد، هیچگاه در بحران‌ها، به ویژه بحران کرونا، ایجاد نشده است.
دکتراعتصام‌پور با بیان اینکه درحال حاضر با تلاش‌های انجام شده و رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های ابلاغی و تلاش کادر درمان استان، میزان شیوع بیماری ناشی از موج پنجم کرونا، کاهش یافته است، تصریح کرد: اما همچنان در بیمارستان دکتر غرضی اصفهان، بخش عمده‌ای از ظرفیت ۱۲۳ تختخوابی این مرکز درمانی و نیز در بیمارستان، دکتر شریعتی حدود ۳۵ تخت به بخش ویژه بیماران کرونا اختصاص دارد.
وی اظهار کرد از ابتدا کرونا تا دهم آبان 1400 بیش از 21000 بیمار در بیمارستانهای تامین اجتماعی اصفهان بستری شده اند و این در حالی است که کمترین مرگ و میر را در این مدت شاهد بودیم.
**نسخه الکترونیک، طرح زیربنایی
وی در ادامه روند اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد را چشمگیر عنوان کرد و افزود: نسخه الکترونیک به عنوان یکی از اقدامات ماندگار و زیربنایی سازمان تامین‌اجتماعی در سطح کشور درحال استقرار و توسعه است. مدیریت درمان استان اصفهان نیز به عنوان یکی از قطب‌های بهداشت و درمان کشور با برقراری تعامل و پی‌گیری‌های انجام شده، از طریق استانداری، دانشگاه علوم‌پزشکی، سازمان نظام‌پزشکی، انجمن‌ها و… در راستای توسعه استقرار طرح نسخه الکترونیک و نسخه‌پیچی الکترونیک در تلاش است.

 

103

کد خبر: 30722

منبع: روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0