12 آبان 1400 - 2:23 ب.ظ

گرم شدن زمین سلامت کلیه‌ها را تهدید می‌کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که گرم شدن کره زمین ممکن است سلامت کلیه ها را به خطر اندازد.

به گزارش یاقوت وطن، به نقل از هلث دی نیوز، برای این مطالعه، محققان داده‌های بیمارستان‌های بیش از ۱۸۰۰ شهر برزیل را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که تنها بیش از ۷ درصد از پذیرش‌های بیماران کلیوی در زمان‌های بوده که هوا به شدت گرم بوده است. این رقم معادل بیش از ۲۰۲۰۰۰ مورد بیماری کلیوی است.

به ازای هر ۱ درجه سانتیگراد افزایش میانگین دمای روزانه، نزدیک به ۱ درصد افزایش در بیماری کلیوی وجود دارد. افرادی که بیشتر در معرض خطر بودند، زنان، کودکان کمتر از ۴ سال و افراد ۸۰ ساله و بالاتر بودند.

محققان دریافتند ارتباط بین دما و بیماری کلیوی، در روز قرار گرفتن در معرض دمای شدید قوی‌تر بود، اما تا یک تا دو روز بعد هم ادامه داشت.

به گفته محققان، این مطالعه شواهد محکمی ارائه می‌کند مبنی بر اینکه باید سیاست‌های بیشتری برای کاهش تغییرات آب و هوایی ارائه شود.

به گفته نویسندگان این مطالعه، اقدامات باید به سرعت در سیاست‌های دولت در مورد تغییرات آب و هوایی گنجانده شود و گروه‌های خاصی را که در برابر بیماری کلیوی مرتبط با گرما آسیب پذیرتر هستند، از جمله زنان، کودکان، نوجوانان و سالمندان را هدف قرار دهد.

طبق مقاله منتشرشده در سال ۲۰۱۷ که بیماری کلیوی را یک نگرانی جهانی برای سلامت عمومی اعلام کرد، گفته شد که در آن سال نزدیک به ۲.۶ میلیون مرگ در سراسر جهان ناشی از اختلال عملکرد کلیه بوده است.

مرگ و میر ناشی از بیماری کلیوی تقریباً ۲۷ درصد بیشتر از دهه گذشته است و این مطالعه نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی یکی از عوامل این افزایش بوده است.

104

کد خبر: 30712

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0