12 آبان 1400 - 11:26 ق.ظ

نجفی در همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی:

خردپروری و جهان شمولی از ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی تعلیم و تربیت اسلامی، بر ویژگی های منحصر به فرد و سازنده تعلیم و تربیت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش یاقوت نیوز، پیام نجفی گفت: تعلیم و تربیت صحیح، می تواند کمال آدمى را برتر از فرشتگان قرار داده و عدم آن، رفتن به قهقرایی پایین تر از مرتبه ی حیوانات را موجب می شود و ثمردهی تعلیم و تربیت صحیح، به اصلاح فرد منحصر نمی شود، بلکه جامعه را هم می تواند متحول کند.

وی ویژگی های مهم نظام تعلیم و تربیت اسلامی را الهی بودن، جهان شمولی و جامعیت، هدایت گرى، خردپروری نام برد و خاطرنشان کرد: هدف غایی تعلیم و تعلم اسلامی، ایجاد تحول مثبت رشد در انسان و یافتن هویتی مطلوب برای او در زندگی فردی و اجتماعی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: درواقع، هدف غایی تعلیم و تعلم، همان هدف غایی تربیت اسلامی است که از پیوند پایدار با پروردگار حاصل می شود و انگیزه و سمتگیری انسان را در فرآیند تعلیم و تعلم، تعالی می بخشد و به همین دلیل است که با نگرش دقیق در تعریف تربیت، می توان دریافت که تربیت هم مستلزم نوعى تعلیم است.

وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش و کمیسیون های تخصصی، اظهار کرد: نشست تخصصی حکمت اسلامی و تعالی تعلیم و تربیت در همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی، فرصت مغتنمی است تا اندیشمندان این حوزه با به اشتراک گذاشتن اندیشه های ناب خود، و تفحص در این زمینه، سبب اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور بر اساس تعالیم مشتق از حکمت و فلسفه اسلامی گردند و امیدوارم که وقوع این رویداد زمینه های تحول مفید و موثر آموزش و پرورش کشور را فراهم سازد.

 

103

کد خبر: 30697

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0