11 آبان 1400 - 9:33 ق.ظ

شاگرد نویدکیا، جدیدترین شماره 10 فوتبال ملی

شاگردان مهدی مهدوی کیا در شرایطی موفق شدند مصاف با تاجیکستان را با پیروزی پشت سر بگذارند، که ستاره زمین کسی نبود جز یاسین سلمانی بازیکن 19 ساله سپاهان.

به گزارش یاقوت وطن ، تیم فوتبال المپیک ایران با کسب دو پیروزی مقابل نپال و لبنان که اولی با برد 4 گله همراه بود و دومی با پیروزی 2 بر صفر به سخت‌ترین مصاف گروه سوم رسید و این دو پیروزی در شرایطی به دست آمد که یاسین سلمانی ستاره جوان تیم فوتبال سپاهان در جریان دیدار برابر نپال زننده یکی از چهار گل بازی بود. این بازیکن 19 ساله که فصل گذشته توانست در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی بدرخشد و به واسطه همین عملکرد توسط اسکوچیچ به تیم ملی هم فراخوانده شد، از همان ابتدا مشخص بود که یکی از بازیکنان کلیدی تیم امید ایران در مسیر المپیک 2024 پاریس خواهد بود، اما در مقابل تیم امید تاجیکستان و هوادارانش که در شهر دوشنبه فضای بسیار خوبی را برای تیمشان درست کرده اند، این یاسین سلمانی بود که چشم‌ها را به خود خیره کرد.

در این مسابقه ابتدا تیم تاجیکستان بود که از شاگردان مهدوی کیا پیش افتاد، اما کاپیتان و شماره 10 تیم امید ایران روی یک ضربه ایستگاهی مهارت خود را به نمایش گذاشت و توانست با یک ضربه دقیق و محکم گل تساوی را به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود و در دقیقه 19 یاسین سلمانی که به خوبی به محوطه جریمه تاجیکستان نفوذ کرده بود، با یک ضربه پای راست محکم گل دوم بازی را ثبت کرد. اما اوج کار سلمانی در دیدار برابر تاجیکستان، علی‌رغم دو گل زیبایی که به ثمر رساند، در دقیقه 43 بود که روی یک ارسال کرنر توانست با ضربه سر سومین گلش را در حالی ثبت کند که مهارت او در زدن ضربه دیدنی و خیره کننده بود.

سلمانی که اصالتی گرگانی دارد، از آکادمی باشگاه سپاهان فوتبالش را آغاز کرده و پس از اینکه در لیگ بیستم یکی از ستاره های تیم فوتبال سپاهان زیر نظر نویدکیا در کسب عنوان نایب قهرمانی بود، در لیگ بیست و یکم به نظر می رسد فرصت بیشتری برای نشان دادن توانایی هایش به او داده شود و فعلا به نظر می رسد درخشش در ترکیب تیم امید پیش زمینه ای برای درخشش این بازیکن در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی به شمار می رود.

سلمانی که هافبک بازیساز است و با هر دو پا نیز بازی می کند، در دو اردوی قبلی تیم ملی بزرگسالان نیز حاضر بوده و با توجه به نیازی که فوتبال ایران به بازیکن شاخص در این پست دارد، به نظر می رسد سلمانی اگر همین روند خود را ادامه بدهد، می‌تواند هم یکی از لژیونرهای مطرح فوتبال ایران در سال های آتی باشد و هم بازیکنی کلیدی در تیم ملی؛  حتی شاید رویای رسیدن به المپیک برای فوتبال ایران، با تیمی که هدایت آن در بیرون از زمین با مهدوی کیا است و در داخل زمین با سلمانی، سرانجام پس از نیم قرن محقق شود.

گفتنی است، سلمانی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۸، وی دقایقی کوتاه مقابل شاهین بوشهر به میدان رفت تا نخستین حضور رسمی خود در لیگ برتر را تجربه کند. او پس از حضور محرم نویدکیا به عنوان سرمربی سپاهان و با توجه به اعتقاد ویژه او به استفاده از بازیکنان آکادمی باشگاه، سلمانی توانست در لیگ بیستم قابلیت‌های خود را نشان دهد و تبدیل به مهره‌ای تأثیرگذار برای سپاهان شود.

 

102

کد خبر: 30634

منبع: ورزش سه

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0