9 آبان 1400 - 11:37 ق.ظ

ایمنی واکسینه شده‌ها ۵ برابر بیشتر از بهبودیافتگان کرونایی است

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، افراد واکسینه شده ۵ برابر بیشتر از مبتلایان کرونایی در برابر کووید- ۱۹ ایمنی دارند.

به گزارش یاقوت وطن، به نقل از  مدیکال اکسپرس، یک مطالعه سراسری از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که واکسن‌های mRNA کووید-۱۹ نسبت به عفونت قبلی کووید-۱۹ با ایمنی بسیار بیشتری همراه است.

محققان شبکه VISION CDC داده‌های بیش از ۲۰۱۰۰۰ بیماری بستری در بیمارستان را در ۹ ایالت مختلف جمع آوری کردند. حدود ۷۰۰۰ نفر در آن گروه با معیار‌های این مطالعه مطابقت داشتند. این تیم تحقیقاتی تعداد افراد واکسینه نشده‌ای را که بیش از سه ماه قبل از بستری در بیمارستان تست کووید-۱۹ مثبت داشتند و همچنین تعداد افرادی که واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کرده بودند و قبل از ابتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده نشده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. تیم تحقیقاتی دریافت به طور کلی، بزرگسالان واکسینه نشده مبتلا به عفونت قبلی کووید-۱۹ حدود پنج برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شده بودند، در بیمارستان بستری شدند.

شائون گرانیس، معاون داده و تجزیه و تحلیل در موسسه Regenstrief و استاد پزشکی خانواده در دانشگاه ایندیانا، گفت: این داده‌ها شواهد قدرتمندی را ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد واکسیناسیون محافظت برتر در برابر کووید-۱۹ نسبت به تکیه بر ایمنی طبیعی به تنهایی ارائه می‌کند. بسیاری از آن‌ها پرسیده‌اند که اگر قبلا آلوده شده‌اند آیا باید واکسینه شوند یا خیر، این تحقیق نشان می‌دهد که پاسخ مثبت است. Regenstrief داده‌ها و تخصص را به شبکه VISION کمک می‌کند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها همچنین در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال نشان داد واکسن‌های mRNA کلی، تقریبا ۲۰ برابر بیشتر از عفونت قبلی به تنهایی در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان موثرتر بودند.

نویسندگان از ۱۰ ایالت و ۱۴ موسسه، از جمله بخش عمومی، تحقیقات، بالینی و دانشگاه هستند. دکتر گرانیس دومین نویسنده از حدود ۵۰ مقاله بود. سایر

یافته‌های مطالعه با شواهد آزمایشگاهی مطابقت دارد که نشان می‌دهد واکسن‌های mRNA سطوح بالایی از آنتی‌بادی‌ها را ایجاد می‌کنند، در حالی که کسانی که از کووید-۱۹ بهبود می‌یابند، سطوح مختلفی از آنتی‌بادی‌ها را دارند، به‌ویژه اگر علائم خفیف را تجربه کرده باشند یا بدون علامت باشند.

مقاله کووید-۱۹ تایید شده آزمایشگاهی در میان بزرگسالان بستری شده با کووید-۱۹- بیماری مشابه با عفونت ناشی از ابتلا یا ایمنی ناشی از واکسن mRNA سارس-کوو-۲ – نه ایالت، ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ در  گزارش هفتگی مرگ و میر در CDC منتشر شده است.

104

کد خبر: 30597

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0