6 آبان 1400 - 7:46 ب.ظ

عین الهی:

جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند

وزیر بهداشت گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند.

به گزارش یاقوت وطن،  بهرام عین الهی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه روئسای سازمان نظام پزشکی کشور که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: قدردان زحمات دکتر ظفرقندی رییس سابق نطام پزشکی هستیم که از ابتدا تلاش های فراوانی داشتند. جهاد سلامت ۴۰ سال است که ادامه دارد و طی دو سال همه گیری کرونا، به حد اعلای خود رسید.

او ادامه داد: جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند و زمانی که بسیاری از مردم از ترس جانشان از خانه بیرون نمی آمدند در عرصه درمان هموطنان شان خوش درخشیدند .

وزیر بهداشت گفت: روح ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، روح های افسرده را بیدار کرد. کرونا نشان داد که نه تنها بر سلامت که بر همه ابعاد زندگی مردم اثر می گذارد.

او افزود: تزریق ۷۹ میلیون دز واکسن در عرض دو ماه یک رکورد جهانی است و جز با حمایت مردم محقق نمی‌شد. صحنه باشکوهی که با همبستگی وزارتخانه ها و همه سازمان های نظامی و انتظامی ایجاد شد تا از مرگ و میر تک تک هموطنان پیشگیری شود.

عین اللهی در مورد برنامه های وزرات بهداشت در دولت جدید گفت: نظام ارجاع، پرونده الکترونیک، بیمه همگانی و اهمیت به جمعیت سالمند تهدیدی برای جامعه است و با مشارکت مجلس می توان آن را رفع کرد، اصلاح سبک زندگی، توجه به کیفیت و خودکفایی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی، اهمیت به ارائه مقاله های علمی و کاربردی ، ایجاد پارک های علمی فناوری و توجه به شرکت های دانش بنیان از اصلی ترین برنامه های ما است که بعضا با همکاری مجلس عملی خواهد شد.

او ادامه داد: ما تمام زمینه های آموزش مترقی در کشور را داریم و هیچ مشکلی در دانشگاه های علوم پزشکی نیست؛  و مشکل اصلی ما امروز در مدیریت آموزشی است و با برنامه تحول در آموزش مرتفع خواهد شد؛ از تمام ظرفیتمان در تربیت نوابغ برای همه اعصار بهره مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت گفت: حس بشردوستی یکی از اصلی ترین ویژگی های یک پزشک است و به ویژه در مناطق محروم باید حتما مورد توجه قرار بگیرد و معتقدیم همه مردم باید در اقصی نقاط کشور از خدمات یکسان بهداشت و درمان بهره مند شوند.

او گفت: امیدوارم دکتر رییس زاده با تشریک مساعی همکاران و بهره گیری از همه توان علمی با هدف افزایش کیفیت و ارتقای خدمات بهداشتی مردم گام بردارد.

104

کد خبر: 30532

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0