5 آبان 1400 - 5:27 ب.ظ

توسعه ظرفیت ارتباطی در روستای درّه کاشان

با تلاش و همت کارشناسان فنی در مدیریت مخابرات کاشان، ظرفیت ارتباطی شبکه ثابت و سیار در روستای درّه کاشان گسترش یافت.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، در راستای تقویت ارتباطات مخابراتی مناطق روستایی تجهیزات اپتی ماکس WRI مرکز تلفن روستای درّه با اپتی ماکس PTS جایگزین شد و با نصب تجهیزات جدید، ظرفیت ارتباطی آن مرکز چهار برابر افزایش یافته و امکانات لازم برای بهره برداری از ارتباطات پر ظرفیت موبایل، دیتا و پورت های پر سرعت اینترنت خانگی فراهم گردید.

گفتنی است؛ یکی از شهرهای توریستی و پر جاذبه ایران شهر کاشان است که جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری در آن قرار دارد؛ علاوه بر آن در کناره‌ی این شهر و بین کوه‌های اطراف آن، زیستگاه‌های بومی سرسبز و زیبایی مانند روستای دره کاشان (دهکده گل سرخ) وجود دارد .

این روستای زیبا حدوداً در 10 کیلومتری کاشان و بین کوه‌های آتشفشانی زیر دریایی قرار گرفته است که به 60 میلیون سال پیش مربوط می‌شوند. مردم این منطقه با کار گلاب گیری به روش سنتی کسب درآمد می‌کنند و انواع عرقیجاتی که به صورتی سنتی تولید می‌کنند به فروش می‌رسانند.

البته یک معدن باریت (سولفات باریم) در قسمت جنوبی روستای دره کاشان قرار دارد که حدود 30 سال است که از این معدن سنگ‌های باریت استخراج می‌کنند؛ جالب است بدانید این نوع سنگ‌ها در علم پزشکی رادیولوژی و حفاری چاه‌های نفت کاربرد بسیاری دارد و از طلا هم برای دولت با ارزشتر است.

 

103

کد خبر: 30489

منبع: روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0