19 مهر 1400 - 4:38 ب.ظ

صدای پای حاشیه در وزنه برداری

تمرینات سهراب مرادی در خانه و دعوت نشدن او به اردوی تیم ملی نشان از ایجاد حواشی جدیدی در وزنه برداری دارد.

 به گزارش یاقوت وطن، دومین مرحله اردوی تیم ملی برای  حضور در مسابقات قهرمانی جهان از امروز در رامسر آغاز می شود. برخلاف اردوی اول سهراب مرادی و کیانوش رستمی به این مرحله از اردو  دعوت نشدند. سرمربی تیم ملی  از همان زمان که برنامه تیم ملی اعلام شد، عنوان کرد، کسانی که از روز اول به اردو نیایند جایی در ترکیب تیم ملی ندارند و سهراب مرادی و کیانوش رستمی  هم به اردو نیامدند و اینکه در دومین مرحله هم دعوت نشدند نشان از این دارد که قرار نیست به قهرمانی جهان اعزام شوند. سهراب مرادی ورزشکاری است که همیشه  در اردوها حاضر شده و  به یکی از قهرمانان بی حاشیه ورزش ایران معروف است. از این رو وقتی در اردو حاضر نشد، این تصور وجود داشت شاید مرادی در نظر ندارد در قهرمانی جهان شرکت کند اما وقتی مشخص شد مرادی در شهر خودش مشغول تمرین است و حتی هر روز از تمریناتش نیز فیلم منتشر می کند،  نشان می دهد این وزنه بردار بی خیال قهرمانی جهان نشده است و برای رسیدن به آمادگی لازم، تلاش می کند.

این مسئله که مرادی در شهر دیگر تمرین می کند و فدراسیون هم پیگیر او نشده است، نشانه خوبی نیست و به نظر می رسد این اتفاق زمینه ایجاد یک حاشیه در وزنه برداری را فراهم می کند و اگر فدراسیون بخواهد سهراب مرادی را کنار بگذارد و یا دوطرف، مقابل هم قرار بگیرند، قطعا اتفاق خوبی برای وزنه برداری نیست. سهراب مرادی هنوز برای رد نشدن نامش برای المپیک توکیو ناراحت است و فدراسیون و در راس آن علی مرادی هم به نظر نمی رسد به دنبال حل این چالش باشد چون در غیر این صورت قدمی بر می داشت نه اینکه منفعل عمل کند. آنچه مشخص است کنار گذاشته شدن ورزشکاری چون سهراب مرادی و ایجاد حواشی بیشتر فقط به وزنه برداری آسیب می زند.

درست است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کرده اند که به مسائل فنی تیم ها ورود نمی کنند اما در این شرایط شاید بهتر باشد سجادی و صالحی امیری به این مسئله ورود کنند. زمانی که خود فدراسیون علاقه ای به حل مشکلاتش ندارد بنابراین این انتظار از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد به ماجرا ورود کنند. وزنه برداری در بیشتر اوقات درگیر حواشی و چالش های گوناگونی بوده است و شاید الان بهتر باشد  قبل از اینکه ماجرا بغرنج تر شود، مسئولان تدبیری پیدا کنند تا این رشته درگیر یک ماجرای جدید تر نشود.

گفتنی است، سهراب مرادی در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ توانست در دسته ۹۴ کیلوگرم نشان طلا به دست بیاورد. همچنین دو قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و دو طلا و یک برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا و طلای بازی‌های آسیایی از دیگر دستاوردهای او در مسابقات بین‌المللی می‌باشند. مرادی توانسته چندین بار رکورد جهان را در اوزان مختلف جابه‌جا کند. وی با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی در یک‌ضرب و ثبت حدنصاب ۴۱۸ کیلوگرم در مجموع، رکورددار یک‌ضرب و مجموع دستهٔ وزنی ۹۶ کیلوگرم است. وی همچنین رکورددار یک‌ضرب، دوضرب و مجموع در دستهٔ وزنی قدیمی ۹۴ کیلوگرم است.

 

102

کد خبر: 30218

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0