7 مهر 1400 - 10:23 ق.ظ

سخنگوی سازمان انتقال خون:

رشد ۵۰ درصدی اهدای خون در اربعین حسینی

حاجی بیگی از رشد ۵۰ درصدی اهدای خون در اربعین حسینی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

اهدای خون

به گزارش یاقوت وطن، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، با اشاره به میزان اهدای خون در شش ماه اول سال جاری اظهار کرد: در شش ماه اول امسال یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۰۶ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند، از این تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار و ۵۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است. طبق آمار ۱۴۵ هزار و ۵۵۶ نفر برای اولین بار در شش ماه اول سال جاری اقدام به اهدای خون سالم خود کرده اند.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال ۴۵ هزار و ۱۴۳ واحد خون توسط بانوان کشورمان اهداء شده است. بیشترین میزان خون‌های اهدایی مربوط به استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان است و استان‌های قزوین، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین میزان رشد اهدای خون داشته‌اند.

حاجی بیگی بیان کرد: در شش ماه اول سال جاری یک میلیون و ۷۸۲ هزار و دو واحد گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت در بین بیمارستان‌های کشور توزیع شده که ۹/۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل شد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: در شش ماه اول امسال ۹۰ درصد از اهدا کنندگان خون، دارای گروه خونی مثبت و ۱۰ درصد از اهداکنندگان دارای گروه‌های خونی منفی هستند.

حاجی بیگی گفت: اهدای خون بانوان در استان‌های لرستان، قزوین، خوزستان، آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور داشته اند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش عمل‌های جراحی در کشور نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور بیشتر شده است، به همین منظور از مردم درخواست دارم که مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند. دریافت کنندگان واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دوهفته از اهدای خون معاف هستند و بیماران کرونایی نیز یک ماه پس از بهبودی می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: در اربعین امسال بیشترین میزان اهدای خون مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل بوده است. در روز اربعین بیش از شش هزار واحد خون در کشور اهدا شده است. اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

104

کد خبر: 30026

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0