3 مهر 1400 - 12:17 ق.ظ

دریاچه الیمالات، تصویری به یاد ماندنی از آرامش

به هرکدام از دریاچه‌های ایرانی که سر می‌زنید، طبیعتی در مقابل‌تان قرار می‌گیرد که همتای آن را جایی نخواهید دید؛ پهنه‌ای آبی که بر فرش زمین گسترده شده است و باشکوه و آرامشی خاص خودنمایی می‌کند. یکی از این دریاچه‌های دیدنی، دریاچه الیمالات است؛ دریاچه‌ای تماشایی که هیچ‌ چیز در برابر این زیبایی به چشم‌تان نخواهد آمد. با انتخاب این مکان به عنوان مقصد گردشگری؛ خنکای آب، سرسبزی جنگل، شکوه آسمان، نور ملایم خورشید و سکوتی وصف‌ناپذیر در انتظار شماست.

به گزارش یاقوت وطن، این دریاچه به خاطر اینکه در دل جنگل پدید آمده برای گردشگران منظره رویایی نقاط استوایی را در ذهن تداعی می ‌کند و یکی از ناب ترین سوژه هاست برای کسانی که آثار زیبای هنری خلق می کنند و به نقاشی کشیدن علاقمند هستند یا کسانی که دوست دارند با عکاسی از مناظر طبیعی خاطرات شیرینی برای خود و دیگران ثبت کنند، همچنین کسانی که از پیاده روی لذت می برند می توانند قسمتی از مسیر رسیدن به دریاچه‌ ی سد خاکی الیمالات را که از بین درخت های بلند قامت و سر به آسمان فرو برده و سرسبز می گذرد را در کمال آرامش قدم بزنند و از دنیایی از سکوت و زیبایی لذت ببرند و با چشم‌اندازهایی منحصر به فرد یکی از بهترین لحظات عمرشان را در این نقطه سپری کنند و برای مدتی روح را از ناآرامی های زندگی ماشینی بیمه کنند.

همچنین طبیعت زیبای این منطقه به خودی خود آنقدر دلربا و گیراست که اگر ساعت ها و بلکه روزها در آن جا زمان بگذرد هر لحظه اش یکی از لحظه های ناب زندگی محسوب شود، با این حال در کنار این طبیعت فوق العاده با آن درختانی که از یک سو آرامش را در جان انسان روانه می کنند و از سوی دیگر راست قامتی و خیره شدن به آسمان زیبا را می آموزد، زلالی آب دریاچه که به دل شفافیت و زلال بودن را می آموزد همه و همه به تنهایی برای یک سفر رویایی کافی است. البته در کنار آن اگر علاقه‌ مند به ماهیگیری هستید و هنر صیادی خود را می خواهید به نمایش بگذارید، قزل آلا و آمور دو گونه ماهی هایی هستند که می توان برای صید آن ها سرگرم شد.

  • بهترین فصل سفر به الیمالات

گردشگران در تمام فصول سال می توانند به این نقطه ی زیبا سفر کنند و فرقی نمی کند که بهار، تابستان، پاییز یا حتی زمستان به الیمالات سفر کنید در هر حال این خطه با خاطره انگیزترین مناظر و تصاویر همیشه منتظر شماست اما بهتر است در عروس فصل ها یعنی پاییز، هر آنچه از رنگ و زیبایی و هنر طبیعت را خواسته باشید در این نقطه پیدا می کنید. در سد خاکی الیمالات امکان نصب چادر هم هست همچنین آلاچیق هایی برای این منطقه در نظر گرفته شده که مسافران می توانند از آن استفاده کنند.

  • مسیر دسترسی به الیمالات

برای رفتن به الیمالات باید به استان مازندران سفر کرد این دریاچه همان طور که گفتیم در ۸ کیلومتری شهرستان نور است، از تهران برای رفتن به دریاچه الیمالات باید از جاده هراز به این سمت رفت و از رودهن، پلور، گزنک و آمل گذر کرده و بعد از کمربندی آمل به سمت چمستان رفت که می توان با اتوبوس، ون، خودروی شخصی یا با تورهایی که برای این نقطه در نظر گرفته شده به آنجا سفر کرد.

 

102

کد خبر: 29945

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0