30 شهریور 1400 - 8:29 ق.ظ

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

بهبود 18 رتبه ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در زمستان 1399 و بهار 1400

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از بهبود 6 رتبه ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در بهار 1400 خبر داد و تصریح کرد: شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در زمستان 1399 و بهار 1400 مجموعا 18 رتبه بهبود یافت.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، مسعود گلشیرازی با بیان اهمیت شاخص فضای کسب و کار در توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان و کشور تصریح کرد: هیات رییسه و هیات نمایندگان دوره نهم اتاق اصفهان همواره بهبود فضای کسب و کار استان، شاخص گرایی و کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان افزود: بهبود شاخص محیط کسب و کار استان از  79/5 به 72/5 در حالی اتفاق افتاد که در همین بازه زمانی شاهد بدتر شدن این شاخص در کشور و افزایش آن از 8/5 به 9/5 هستیم.
مسعود گلشیرازی استمرار بهبود شاخص محیط کسب و کار استان را نتیجه همدلی و همکاری بخش های خصوصی و دولتی به ویژه عزم راسخ در استان برای تحقق شعار پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و  همچنین برگزاری منسجم و اثر بخش جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان در سال های گذشته دانست.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان حفظ روند مثبت شاخص محیط کسب و کار استان را همچنین متأثر از آمار بالای رضایتمندی فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مبارزه با کرونا دانست و گفت: در این گزارش استان های اصفهان، مرکزی و سمنان  از دید فعالان اقتصادی از بهترین عملکرد در حوزه کرونا برخوردار بوده اند.
وی در ادامه به تشریح اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان جهت کمک به بهبود محیط کسب و کار استان پرداخت و اظهار داشت: اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود، علاوه بر پیگیری مشکلات کلان اقتصاد استان و کشور، رفع مشکلات موردی اعضاء و فعالان اقتصادی را نیز در اولویت فعالیت های خود قرار داده است و با تشکیل میزهای تخصصی در بانک مرکزی و وزارت صمت  و همچنین برگزاری رویدادهای ملی و استانی جهت پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف کسب و کار، گام های ارزشمندی در این حوزه برداشته است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه استفاده از ظرفیت های رسانه ملی به منظور پیگیری مشکلات حوزه های مختلف کسب وکار استان را از دیگر اقدامات اتاق اصفهان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در پارلمان بخش خصوصی اصفهان شاهد دستاوردهای مناسبی در حوزه کسب و کار استان و کشور بودیم.
دبیر شورای گفتگو در ادامه ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیروهای تازه نفس در شرایط جنگ اقتصادی موجود، شرایط محیط کسب و کار کشور بهبود یافته و دولت نیز بتواند به اهداف خود دست یابد.
لازم به ذکر است قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که به موجب این قانون، به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص های ملی و استانی محیط کسب و کار به طور سالانه و فصلی با همکاری اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور استخراج و معرفی می گردد. بر مبنای آخرین گزارش، شاخص فضای کسب و کار اصفهان از 79/5  در زمستان 1399  به 72/5 در بهار 1400 بهبود یافت. این شاخص عددی بین یک تا 10 می باشد که کاهش آن نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار است.

 

103

کد خبر: 29846

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0