22 شهریور 1400 - 9:15 ق.ظ

صف آرایی پرسپولیس و تراکتور مقابل حریفان در آسیا

در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور، فردا به مصاف تیم‌های فوتبال استقلال تاجیکستان و النصر عربستان می‌روند.

به گزارش یاقوت وطن ، در حالی که سرخپوشان ایران بدون برگزاری بازی رسمی به دیدار استقلال تاجیکستان می‌روند، حریفشان در کوران مسابقات بوده و تا کنون با ۱۷ بازی و کسب ۴۲ امتیاز در صدر جدول لیگ تاجیکستان قرار دارد. پرسپولیسی‌ها نسبت به تیم‌های استقلال و تراکتور، دیگر نمایندگان کشورمان در آسیا شرایط خوبی داشته اند، اما بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و تغییر و تحولات مدیریتی قبل از اعزام به تاجیکستان شوکی بر پیکره شاگردان گل محمدی وارد کرد. البته مدیران باشگاه پرسپولیس قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود بازیکنانی همانند حامد پاکدل، رضا اسدی، رضا دهقانی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی را به خدمت گرفتند تا در این باره مشکلی نداشته باشند. سرخپوشان قصد داشتند کی روش استنلی، مهاجم سابق سپاهان را به خدمت بگیرند، اما به علت داشتن پرونده‌های باز در فیفا و بدهی به خارجی‌های سابق خود نتوانستند این بازیکن را به خدمت بگیرند و همین موضوع باعث اعتراض گل محمدی به تصمیمات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شد. همچنین کمال کامیابی نیا، علی شجاعی و مهدی مهدی خانی به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم پرسپولیس در این بازی نیستند.

در آن طرف، تیم فوتبال استقلال تاجیکستان با صدرنشینی در گروهی که تیم الهلال عربستان هم در آن قرار داشت و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دست به کار بزرگی زد و نشان داد که حریف آسانی برای شاگردان گل محمدی نیست. علاوه بر این، ویتالی لوچنکو سرمربی تیم استقلال تاجیکستان به علت نداشتن مدرک پرولایسنس نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. به همین دلیل مبین ارگاشف هدایت تیمش را در بازی با پرسپولیس برعهده گرفت. آندری میسچنکو مدافع اوکراینی که بهترین بازیکن خارجی استقلال تاجیکستان محسوب می‌شود به علت محرومیت در بازی امروز حضور ندارد. مصدومیت زوئیر جورابوئف باعث نگرانی سرمربی استقلال تاجیکستان شده بود که این بازیکن مصدومیتش برطرف شده و قادر به همراهی تیمش برابر پرسپولیس است.

برادران جلیلوف شامل منوچهر و علیشهر جزء بهترین بازیکنان استقلال تاجیکستان هستند و باید پرسپولیسی‌ها مراقب این ۲ بازیکن باشند. به هر حال شاگردان گل محمدی قصد دارند با برتری برابر تیم استقلال تاجیکستان به مرحله بعدی صعود کنند و دل هواداران خود را شاد کنند. لازم به ذکر است،

گل محمدی، سرمربی پرسپولیس قبل از سفر به تاجیکستان ابراز نگرانی کرده بود که اتفاقات عجیب و غریب در تیم استقلال تاجیکستان رخ می‌دهد. گل محمدی مدعی شده است که حریفشان  فضای رسانه‌ای بسته‌ای دارد و حتی فیلم یک بازی از حریف خود را نتوانسته اند پیدا کنند. علاوه بر این، چمن ورزشگاه جمهوری شهر دوشنبه مصنوعی و همین موضوع به دغدغه کادر فنی پرسپولیس تبدیل شده است.

  • تراکتور- النصر عربستان/ ساعت ۲۰:۳۰

همچنین تراکتوری‌ها در حالی فرداشب به مصاف تیم النصر عربستان در قطر می‌روند که در ابتدا به علت کمبود بازیکن قصد داشتند از شرکت در این مسابقه انصراف بدهند، اما با توجه به  جریمه و محرومیت احتمالی تصمیم گرفتند که در این بازی شرکت کنند. تیم فوتبال تراکتور اتفاقات عجیب و غریبی را پشت سر گذاشت و زنوزی در ابتدا باشگاه تراکتور را به حالت تعلیق در آورد و باشگاه را به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی واگذار کرد. بعد از آن قرار شد زنوزی تا پایان بازی با النصر امور باشگاه تراکتور را بر عهده بگیرد و بعد مالکیت  باشگاه به شخص دیگری واگذار شود. تراکتوری‌ها دچار تغییر و تحولات در کادر فنی هم شدند و فراز کمالوند کنار رفت و فیروز کریمی جانشین او شد. مدیران تراکتور به علت کمبود بازیکن از‌ ای اف سی درخواست کردند که چند بازیکن را به لیست نفرات خود اضافه کنند، اما‌ ای اف سی با این درخواست مخالفت کرد و تراکتوری‌ها با ۱۶ بازیکن راهی قطر شدند. محمد عباس زاده و پیمان بابایی بازیکنان سرشناس تراکتور هستند که در این بازی حضور ندارند.

در آن طرف، تیم النصر عربستان  سرمایه گذاری عظیمی برای لیگ قهرمانان آسیا کرده است و با تمام توان خود به مصاف تراکتور می‌رود.  این تیم عربستانی ۴ بازیکن خارجی به نام‌های جلال الدین ماشاریپوف (ازبکستانی)، تالیسکا (برزیلی)، وینسنت ابوبکر (کامرونی) و عبدالرزاق حمدالله (مراکشی) دارد. عبداله مادو و علی لاجامی بازیکنان اصلی النصر در خط دفاع هستند که به علت محرومیت در این بازی نیستند. عبدالمجید  الصلیهم و العمری مدافعان النصر به علت مصدومیت در این بازی حضور ندارند. در مجموع ۴ مدافع النصر در بازی روز سه شنبه غیبت دارند و این تیم عربستانی دچار بحران در خط دفاع خود شده است.

 

102

کد خبر: 29689

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0