20 شهریور 1400 - 12:12 ق.ظ

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح کرد:

آمادگی مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: ما به دنبال رفع ایرادات قوانین گذشته هستیم، قوانینی در زمینه انتخابات که پاسخگوی همه نیازهای ما در این حوزه باشد.

به گزارش یاقوت وطن، جوکار به لزوم جامعیت قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: چرا که باید مسائل مربوط به انتخابات از جمله مسئله تبلیغات انتخاباتی را به صورت شفاف تعریف و مشخص کند.

وی اظهار داشت: هیچ گونه ابهام و شبهه‌ای نباید در قانون انتخابات وجود داشته باشد و باید همه مسائل مرتبط با حوزه انتخابات شفاف باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که به سرعت لوایح مورد نظر دولت را مورد رسیدگی قرار دهد و دولتمردان هم در هر حوزه‌ای که فکر می‌کنند خلاء قانونی وجود دارد، می‌توانند به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهند.

جوکار ادامه داد: در شرایط فعلی بیشتر اولویت‌های کشور درباره مسائل اقتصادی است، اما مجلس در حوزه انتخابات هم آماده همکاری با دولت است تا به سرعت قوانین انتخاباتی سابق را اصلاح کند.

وی افزود: دولت قبل لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد که این لایحه در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار دارد، اما اگر دولت سیزدهم می‌خواهد در این لایحه اصلاحاتی را انجام دهد، می‌تواند این کار را انجام دهد و لایحه مورد نظر خودش را درباره انتخابات به مجلس ارائه دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: البته هنوز لایحه جامع انتخابات در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیست، بلکه در کارگروه اصلاح قانون انتخابات که ذیل این کمیسیون است، در حال رسیدگی است و پس از اتمام بررسی، جهت بررسی به کمیسیون ارائه می‌شود. البته ما هم در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نقطه‌نظرات دستگاه‌های مختلف را درباره مسائل انتخاباتی اتخاذ می‌کنیم و حتماً نظرات کارشناسی آنان در جریان بررسی لایحه جامع انتخابات مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

204

کد خبر: 29653

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0