17 شهریور 1400 - 2:17 ب.ظ

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی:

تقاضای حقوق مرخصی زایمان، غیر حضوری شد

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، به ارائه خدمات غیر حضوری در این بخش‌ها اشاره کرد و از بیمه شدگان خواست تا در دوران کرونا از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

به گزارش یاقوت وطن، شکوری درباره نحوه تقاضای مرخصی زایمان نیز افزود: اقدامی که زنان و بیمه شدگان می‌توانند انجام دهند این است که در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی مدارک مرتبط را بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: مدارکی مورد نیاز ارائه درخواست، گواهی ولادت فرزند، شناسنامه مادر، نام پزشک و بیمارستانی که زایمان درآن انجام شده است. افراد وقتی این مدارک را بارگذاری می‌کنند سیستم تشخیص می‌دهد و اطلاعات را کنترل و شرایط را احراز می‌کند و محاسبه‌ مبلغ غرامت را هم انجام می‌دهد و به شماره حسابی که فرد اعلام کرده پول را ماهانه واریز می کنیم.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: زنان می توانند 3 ماه قبل از زایمان و زودتر از موعد به مرخصی روند. بعضی از مادران به لحاظ بیماری‌های خاصی که برایشان عارض می‌شود و ممکن است سلامت مادر یا فرزند و جنین را دچار خطر کند و به عنوان بیماری تلقی شود می توانند فارق از آن 9 ماه قانونی بدون محدودیت هر مدتی که نیاز به استراحت پزشکی دارند مرخصی باشند جزو ایام بارداری ناشی از بیماری‌ها که سلامت مادر را تهدید می‌کند می شود و ما جدا از این ۹ ماه پرداخت غرامت را انجام خواهیم داد.

 

204

کد خبر: 29623

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0