17 شهریور 1400 - 9:17 ق.ظ

آغاز واکسیناسیون کرونا در شرکت توزیع برق اصفهان

کرونا با خوش‌رقصی تاکنون صدها هزار نفر کشته و میلیون ها نفر مبتلا نموده است و بهترین سلاح مقابله با آن واکسن است که کشف و ساخته شده است.

به گزارش یاقوت نیوز، واکسن های مختلف سالهاست که علیه بیماری های واگیر دار تولید می شود از جمله بیماریهای فلج اطفال، سیاه سرفه و سرخچه و… از جمله بیماری های واگیردار است که به خوبی توسط واکسن مهار شد به طور کلی واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است به دنبال ایجاد همه گیری بیماری کرونا واکسن کرونا نیز در کمتر از یک سال تولید شده و در سراسر جهان استفاده می شود عنوان این نکته که واکسن می تواند در کنترل بیماری ها و کنترل پاندمی و برگشت فعالیت به روال عادی به ما کمک می کند جای هیچ بحثی را باقی نمی گذارد.

شرکت توزیع برق اصفهان نیز از ۱۴ شهریورماه برای همکاران شرایط  تزریق واکسن را مهیا نمود و در همین ارتباط باب گفتگو را با مهندس محمد علی اکبری، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان که یکی از نفرات موثر در ایجاد واکسیناسیون بود را باز نمودیم.

مهندس علی اکبری در این باره گفت: با توجه به اینکه این بیماری و پاندمی به صورت گسترده در دنیا و در کشور ما جولان داده است و موجب ایجاد فضای ترس شده است به طوری که در شرکت توزیع برق اصفهان نیز به واسطه از دست دادن چند نفر از همکاران فوت دوستان و آشنایانشان فضای ارعاب گسترش یافته و از منظر دیگر اینکه به علت تلاش شبانه روزی همکاران این فضا قوت گرفته است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از سازمانهای خدماتی زودتر کار واکسینه نمودن همکاران مجموعه شان را آغاز کردند و شرکت توزیع برق اصفهان نیز به دنبال این فرایند بود اما از آنجا که انتظار می رفت وزارت نیرو و یا شرکت مادر تخصصی توانیر به این مهم بپردازد و فعال تر ظاهر شود اقدامی انجام نداد که البته باید به این نکته هم توجه کنیم که به منظور پایداری در برق رسانی و آب رسانی در تابستان تمرکز فکری سازمانهای بالا دست بیشتر منوط به آن مهم شد.

وی تاکید کرد: از روز یکشنبه فرایند واکسیناسیون شرکت توزیع برق اصفهان آغاز شد و همکاران برای تزریق واکسن به نمایشگاه دائمی قبلی در پل شهرستان مراجعه نمودند و دوز اول واکسن را دریافت کردند و در روز سه شنبه نیز طی یک فراخوان همگانی به منظور واکسینه نمودن دیگر همکاران انجام شد که تقریبا سهمیه قابل قبولی از دانشگاه علوم پزشکی دریافت شده است

مهندس علی اکبری خاطر نشان کرد: با واکسیناسیون حداکثری همکاران نه تنها ایمنی و سلامت همکاران تا حدی تضمین می شود بلکه شرایط روحی را دستخوش راحتی و امنیت می کند.

وی تصریح کرد: به طور قطع هیچ کدام از واکسن ها از جمله سینوفارم ،آسترازینکا و حتی فایزر کارآزمایی خود را طی نکرده است به طوری که به مدت ۹ سال یک واکسن باید شرایط کارآزماییش طی شود که در این پاندمی شرایط تضمین هیچ کدام از واکسن ها طی نشد وبرای هیچ واکسنی مجوز سازمان بهداشت جهانی اخذ نشد ولی با توجه به اضطراری که در کل دنیا پیش آمد زدن واکسن ها از هر نوعی بهترین تصمیم و رفع خطر نسبی می باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: اثر گذاری این واکسن ها وروایی و پایایی آن در حجم نمونه بیشتر و در زمان طولانی تری به طورقطع نیازمند بررسی می باشد ولی باید به تمام واکسن ها اعتماد کرد و در اولین فرصت به منظور سلامتی نسبی از آنها استفاده شود.

وی ابراز داشت: کل دنیا از همین درصد نسبی و دفع خطر استفاده نمودند و در اولین فرصت از هر نوع واکسن در دسترس استفاده کردند و ما هم باید به همان روش عمل نماییم البته این به این معنی نیست که تضمین صددرصد برای سلامتی انسان با استفاده از این دوزهای واکسن رقم می خورد ولی تا حد زیادی از فوت و مرگ و میر پیشگیری می کند ما باید  به این نکته توجه کنیم که استفاده از واکسن در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی که شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می باشد می تواند ما را از خطر این بیماری نجات دهد.

وی تاکید کرد: تمام شرکت های خدماتی در طولانی مدت نیازمند به کارت واکسیناسیون خواهد داشت و برای انجام فعالیت و ادامه کار باید واکسینه شده باشند پس چه بهتر اینکه با توجه به فضایی که برای همکاران برای واکسینه شدن لحاظ شده استفاده لازم صورت گیرد.

وی در پایان از زحمات دکتر طاهره چنگیر رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس شبکه بهداشت استان؛ مهندس مهران نصر مدیر برق منطقه ۶ و مهندس میثم شجاعی مسئول فرهنگی و کارشناس نظارت و کنترل پروژه برق منطقه۶ ومعاونت منابع انسانی تشکر و قدر دانی نمود.

 

103

کد خبر: 29609

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0