16 شهریور 1400 - 9:09 ق.ظ

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

ایران – عراق، تقابل شاگردان دراگان با یاران بشار

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی امشب و از ساعت 22:30 در قطر برگزار می‌شود.

به گزارش یاقوت وطن، یوز‌های ایرانی در نخستین گام یک بر صفر از سد سوریه گذشتند و عراقی‌ها نیز رو در روی کره جنوبی به تساوی صفر – صفر رضایت دادند. درباره تیم ملی فوتبال ایران هم باید بدانید که پیش از بازی با سوریه مینی کمپی با حضور بازیکنان داخلی برگزار شد که پس از بازی درون تیمی، ۱۰ بازیکن در اردو باقی ماندند و با ۱۷ لژیونر دعوت شده تمرینات جدی خود را برای بازی با سوریه آغاز کردند. علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، زبیر نیک نفس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، سردار آزمون و مهدی طارمی ابتدا به تیم ملی دعوت شدند، اما در بازی سوریه سرلک آسیب دید و به قطر نرفت تا رسما بازی با عراق را از دست دهد. همچنین پیش از شروع مینی کمپ در تهران، تست کرونای دراگان اسکوچیچ کروات و وحید هاشمیان مثبت شد، اما در روز‌های اخیر تست آن‌ها منفی شد و به دوحه رفتند تا در اردوی تیم ملی حاضر شوند.

  • یورش دو تابعیتی‌ها به اردوی عراق

در آن سوی میدان و در مورد تیم ملی عراق هم باید گفت. با حضور دیک ادووکات، بازیکنان دو تابعیتی امکان حضور مجدد در تیم ملی عراق را پیدا کرده‌اند. اتفاقی که در زمان حضور سرچکو کاتانتس رخ نمی داد و او اعتقادی به بازیکنان دو تابعیتی نداشت. اما بازگشت این نفرات هم توانسته کیفیت فنی تیم ملی این کشور را  ارتقا ببخشد و هم مردم عراق را بابت این اتفاق خوشحال کند. سرمربی هلندیِ عراق از این بازیکنان در دیدار مقابل کره هم بهره برد. هم‌اکنون به جز علی عدنان که به عضویت تیمی درنیامده، هشت بازیکن لژیونر در ترکیب تیم ملی عراق حضور دارند. امجد اطوان، ایمن حسین و بشار رسن به ترتیب در تیم‌های الشمال، ام صلال و قطر اس‌سی کشور قطر مشغول هستند و در کشور آسیایی فعالیت دارند ولی بقیه نفرات در کشورهای اروپایی و آمریکایی بازی می‌کنند.

مهند علی، ستاره جوان عراقی‌ها به تازگی به عضویت تیم آریس یونان درآمده است. تجربه قبلی او در لیگ پرتغال به اتفاقات خوشایندی منجر نشد و حالا باید دید سوپرلیگ یونان برای او مفید خواهد بود یا خیر. صفا هادی که به دلیل مصدومیت و ناآمادگی به بازی مقابل ایران نمی‌رسد همانند فصل قبل در تیم روسیه‌ای کیلیا به میدان می‌رود و در فصل جدید نیز برای این تیم توپ می‌زند. بقیه نفرات لژیونر اما همان بازیکنان ۲ تابعیتی هستند. جاستین مرام جزو باتجربه‌ترین‌ها به شمار می‌رود. او پیش از این هم در تیم ملی عراق حضور داشت اما کاتانتس بر روی نامش خط قرمز کشید. این بازیکن ۳۲ ساله در شهر میشیگان در کشور آمریکا به دنیا آمده و هم‌اکنون در تیم ریِل سالت لِیک توپ می‌زند. او در ۳۴ بازی ملی چهار گل هم به ثمر رسانده است. فرانس پوتروس، مدافع ۲۸ ساله عراقی‌ها است که در دانمارک به دنیا آمده و بزرگ شده است. او در سال ۲۰۱۸ هم به تیم ملی کشور عراق دعوت شد و سه بازی ملی در کارنامه خود دارد. او در حال حاضر برای تیم ویبورگ بازی می‌کند که در ابتدای فصل به سطح اول فوتبال دانمارک صعود کرده است. پوتروس سابقه عضویت در تیم‌های پایه دانمارک را هم دارد.

امیر العماری اما بازیکن تازه‌ وارد لیست ادووکات است. بازیکنی ۲۴ ساله که متولد کشور سوئد است و برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های سوئد هم به میدان رفته بود اما در ادامه و در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت برای عراق به میدان برود. او بعد از حضور در تیم زیر ۲۳ ساله‌های عراق حالا برای تیم ملی بزرگسالان هم بازی کرده و در خط میانی مشغول به بازی است. العماری در ابتدای این فصل باشگاه جورکوپینگ را ترک کرد و به هالمشتاد پیوست. دیدار با کره جنوبی اولین بازی ملی العماری بود. لازم به ذکر است، ادووکات پس از ۱۰ سال برای سومین بار و در دیداری مهمتر و رسمی‌تر از ۲ دیدار قبلی مقابل ایران قرار می‌گیرد و باید دید چه نتیجه‌ای کسب می‌کند.

 

102

کد خبر: 29593

منبع: سرویس ورزشی

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0