16 شهریور 1400 - 8:10 ق.ظ

جلوگیری از نصب دو هزار و ۵۲۸ تابلوی غیرمجاز در اصفهان

محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی از وظایف شهرداری است و نصب هر گونه تابلو بر سر در مغازه‌ها یا مراکز تجاری باید طبق مقررات قانونی انجام شود.

وی افزود: پس از شناسایی و ثبت تابلوهای تبلیغاتی به مالکانی که بدون مجوز اقدام به نصب تابلو کرده‌اند اطلاع‌رسانی و اخطار کتبی مبنی بر کسب مجوز جهت نصب تابلوی خود داده می‌شود و در صورتی که نسبت به کسب مجوز جهت نصب تابلو اقدام نکنند، تابلوهای غیرمجاز بر اساس آئین‌نامه‌های قانونی از سطح شهر جمع‌آوری خواهد شد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از بندهای ضوابط ۲۰ گانه مبلمان شهری در خصوص مجوزهایی است که در شهرداری مناطق مختلف برای نصب تابلوها صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندانی که تمایل به نصب تابلو بر سر در مغازه و محل فعالیت خود داشته باشند، پس از مراجعه به شهرداری درخواست خود را مطرح و سپس بازدید توسط نماینده شهرداری انجام و بر اساس ضوابط سایر مراحل تا نصب تابلو انجام خواهد شد.

محمدحسینی با بیان اینکه سیما و منظر شهری و اندازه تابلوها همچنین نوع نوشتار مهم است، گفت: ایمنی نصب تابلو بسیار مهم است تا هنگام وزش باید مشکل ساز نباشد از این رو نصب تابلوها با ابعاد معین و بر اساس ضوابط خاص انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست برای نصب تابلوهای مربوط به مجتمع‌های پزشکی یا تجاری منجر به صدور شناسنامه یا پروانه بهره برداری از تابلو در مناطق می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: هر تابلویی که قرار است در سطح شهر نصب شود باید پروانه و شناسنامه داشته باشد و پس از دریافت مجوز نصب شود.

وی تاکید کرد: تابلوهای غیرمجاز نه تنها سیمای ناخوشایندی از سطح شهر بر جایی می‌گذارد، بلکه خطر ساز بوده و ممکن است سبب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای شهروندان شود.

کد خبر: 29592

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0