15 شهریور 1400 - 11:13 ق.ظ

تاریخ‌سازی کاروان سردار دلها در قلب توکیو

بازی‌های پارالمپیک توکیو به پایان رسید و کاروان پرافتخار ایران که مزین به نام سردار دل‌ها بود، توانست بهترین نتیجه را برای کشورمان در ادوار مختلف این‌ رویداد بزرگ ثبت کند.

به گزارش یاقوت وطن، کاروان ایران در شانزدهمین دوره پارالمپیک ۲۰۲۰ با ۶۲ ورزشکار راهی توکیو شد که از این تعداد ۳۴ نفر دست پر برگشتند. ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز ماحصل تلاش کاروان پارالمپیک ایران در این دوره از رقابت‌ها بود. کاروان ایران که مزین به نام سردار دل‌ها شده بود در این بازی‌ها توانست رده سیزدهمی جهان را بدست آورده و بهترین عملکرد ایران را در بازی‌های پارالمپیک ثبت کند.  پیش از این کاروان ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ توانسته بود رده پانزدهم را از آن خود کند اما حالا با دو پله صعود و چهار طلای بیشتر، بهترین جایگاه کشورمان در تاریخ ثبت شد.

مدال‌آوران کاروان ایران در پارالمپیک توکیو به شرح زیر هستند: ساره جوانمردی (تیراندازی)، روح الله رستمی (وزنه‌برداری)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده (جودو)، امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان، حامد امیری و سعید افروز (دوومیدانی)، تیم ملی والیبال نشسته و اصغر عزیزی (تکواندو) مدال‌آوران طلایی کاروان ایران بودند و رمضان بیابانی (تیروکمان)، مهدی پوررهنما (تکواندو)، امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروج، صادق بیت سیاح، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی (وزنه برداری) و سجاد محمدیان و مهدی اولاد (دوومیدانی) نیز توانستند مدال با ارزش نقره را برای کاروان سردار دلها کسب کنند. سامان رضی در وزنه برداری نیز تک برنز این کاروان را کسب کرد.

 

102

 

 

 

 

کد خبر: 29578

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0