15 شهریور 1400 - 8:12 ق.ظ

احیای زاینده‌رود و حق آبه‌های زیست محیطی، مطالبات جدی اصفهان از وزارت نیرو است

منصور شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات مردم استان گفت: احیای رودخانه زاینده‌رود، تالاب بین‌المللی گاوخونی، تامین حق آبه‌های زیست محیطی و حق آبه‌های قانونی رودخانه از مطالبات جدی استان اصفهان از وزارت نیرو است.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به علت کاهش کیفیت هوای نصف جهان، اظهار داشت: وضعیت خاص کم بارشی، افزایش دما و وزش بادهایی که منجر به خیزش گرد و غبار در بیشتر مناطق بیابانی و استان اصفهان بوده علت کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و غبار است.با وجود فعالیت‌های زیست محیطی صنایع، آلودگی هوا در تابستان هم اصفهان را رها نمی‌کند. کیفیت هوا باز هم ناسالم بود و میانگین شاخص کیفی هوا نشان داد برای سومین روز متوالی هوای اصفهان آلوده است.

عامل اصلی آلودگی هوای اصفهان صنایع، ریزگردها، خودروها یا هر چه که هست نفس شهر را به شماره انداخته در چنین شرایطی توصیه می‌شود همه افراد جامعه به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. معمولا از گرد و غبار به عنوان علت آلودگی هوا در طول تابستان یاد می‌شود. گرد و غباری که ناشی از تغییر کاربری اراضی و فعالیت‌های صنعتی معدنی در کانون‌های بحرانی و فرسایش بادی است به ویژه در مناطق شرق و شمال شرق اصفهان.

اصفهانی‌ها در 4 ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با پارسال بیش از 2 برابر روزهای آلوده را تجربه کردند و نصف جهان دیگر توان میزبانی از آلاینده‌های بیشتر را ندارد. حالا این سوال پرسش مطرح می‌شود که چرا عامل یا عوامل اصلی تنگی نفس کلانشهر اصفهان شناسایی و یک بار برای همیشه برطرف نمی‌شود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به علت کاهش کیفیت هوای نصف جهان، اظهار داشت: وضعیت خاص کم بارشی، افزایش دما و وزش بادهایی که منجر به خیزش گرد و غبار در بیشتر مناطق بیابانی و استان اصفهان بوده علت کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و غبار است.

۲۰۶

کد خبر: 29566

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0