13 شهریور 1400 - 11:20 ق.ظ

امیدهای هندبال همدان به دنبال سهمیه آسیایی

تیم هندبال دختران استان همدان در سال‌های اخیر با اجرای موفق طرح‌های استعدادیابی به خصوص در شهرستان ملایر توانست در سطح ملی بدرخشد تا جایی که اکنون به دنبال کسب سهمیه مسابقات آسیایی است.

به گزارش یاقوت وطن، ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که در یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسوولیتی مواجه شده که همین مساله منجر به افول این رشته در سطح کشور نیز شده است. تغییرات ایجاد شده در راس هیات هندبال و به روی کار آمدن «مهدی اسفندیاری صالح»، دستاوردهای خوبی را رقم زده به نحوی که شاهد توفیق این رشته ورزشی در استان هستیم. او در دو سال اخیر با میزبانی اردوهای تیم ملی در رده پایه، رایزنی برای حضور استعدادهای هندبال استان در تیم ملی، حضور در لیگ یک کشور و دوره‌های مختلف آموزشی، اقدام‌های چشمگیری را به مرحله اجرا گذاشته است. اجرای این برنامه‌ها باعث شد تا هندبال همدان از وضعیت قرمز و شرایط نامناسب قبلی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور خارج شود به نحوی که استان همدان امروز در این رشته ورزشی جزو مدعیان به شمار می‌رود. ورزش هندبال همدان در شرایطی مسیر رشد و تعالی خود را سپری می‌کند که در این بین دختران هندبالیست این استان در اردوهای تیم ملی درخشان ظاهر شده‌اند. توجه به مقوله استعدادیابی در سال‌های اخیر به خصوص در شهرستان ملایر و با تلاش مژگان ملکی به خوبی به ثمر نشست تا این استان بتواند در سطح تیم ملی دارای نماینده باشد.

موفقیت‌های هندبال همدان در بخش دختران در شرایطی رقم خورده که شیوع کرونا شرایط را برای تمرین و آماده‌سازی آنان سخت کرده بود. با این حال هندبال دختران همدان توانست در این مدت نسبت به آماده‌سازی و ارتقا توان فنی گام بردارد و خروجی آن نیز حضوری موفق در اردوهای تیم ملی بود. این رشد قابل توجه هندبال بانوان همدان سبب شد تا فدراسیون مردادماه امسال پنجمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان را در ملایر برگزار کند. اردویی که زمینه حضور الناز یارمحمدی توسکی، نرگس صادقی فرد، بهاره زنگنه و غزل کولیوند سالوکی استعدادهای هندبال استان همدان را نیز مهیا ساخت هر چند از این نفرات در مراحل بعدی اردوی تیم ملی تنها توسکی و زنگنه موفق به حضور دوباره شدند.

ششمین اردوی آمادگی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر در حالی به میزبانی شاهرود برگزار شد که همدان ۲ نماینده در این اردو داشت. الناز یارمحمدی توسکی و بهاره زنگنه نفراتی بودند که توانستند با درخشش در مرحله قبلی اردوی تیم ملی، کادر فنی را مجاب به انتخاب دوباره کنند. 21 هندبالیست در این مرحله از اردوی تیم ملی حضور داشتند و همدان جزو استان‌هایی بود که بیشترین سهمیه را تصاحب کرد. آن‌ها امیدوارند که با درخشش در مرحله بعدی اردوی تیم ملی بتوانند در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. تیم ملی هندبال نوجوانان دختر خود را برای حضور در نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا که از ۲۹ آبان تا هشتم آذرماه سال جاری در قزاقستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند. همدان در صورت داشتن نماینده در ترکیب نهایی تیم اعزامی، برای نخستین بار حضور در مسابقات آسیایی در بخش دختران را تجربه خواهد کرد. رقابت نهایی بین هندبالیست‌های استان‌های قم، همدان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان‌شمالی، کردستان و البرز است و استعدادهای همدانی تلاش می‌کنند تا با حضور در ترکیب اصلی تیم ملی، تاریخ‌سازی کنند.

  • شایسته حضور در مسابقات آسیایی هستیم

معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این باره گفت: خروجی هندبال همدان در ۲ سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا راضی کننده بوده و اکنون نیز شایسته حضور دختران نوجوان استان در مسابقات آسیایی هستیم. محرم روزبه افزود: هندبال استان یکی از هیات‌های پویا و فعال است و هیات‌های شهرستانهای رشته هندبال در سطح استان همگی فعال هستند و عملکرد خیلی خوبی نیز دارند. وی با بیان اینکه هندبال همدان توانسته نفرات خوبی را در سطح اول این رشته ورزشی معرفی کند که این موفقیت مرهون حضور چهره‌های شاخص و موفق در هیات هندبال استان است ابراز امیدواری کرد در رده دختران نوجوان بتوانیم سهمیه آسیایی داشته باشیم. روزبه اضافه کرد: برنامه ریزی هدفمند هیات هندبال همدان به ویژه در رده‌های سنی پایه دستاوردهای موفقی را همراه داشته است ضمن اینکه در بخش بانوان نیز شاهد درخشش این قشر در مسابقات کشوری بودیم.

 

102

کد خبر: 29519

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0