3 شهریور 1400 - 9:01 ق.ظ

دستگیری کلاهبردار 800 میلیاردی در اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که با فریب 60 نفر به سرمایه گذاری در خرید سنگ معدن بالغ بر 800 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

به گزارش یاقوت وطن ؛ سردار میرحیدری بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان صاحب یک شرکت مضاربه ای با اعمال متقلبانه آنها را به سرمایه گذاری در زمینه خرید سنگ معدن و پرداخت سود ماهانه ترغیب و پس از پرداخت چندماه سود متواری شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات گسترده صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد این فرد با شناسایی 60 نفر از افراد متمول شهر اصفهان و فریب آنها بالغ بر 800 میلیارد ریال را از آنان دریافت و پس از تخلیه منزل خود به مکان نامعلومی نقل مکان کرده است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت:با تلاش کارآگاهان بلافاصله حساب های متهم مسدود و اقدامات لازم در زمینه ممنوع الخروج شدن وی انجام و تمام اطلاعات وی در سیستم رصد هوشمندانه پلیس آگاهی قرار گرفت تا اینکه سرانجام کارآگاهان مخفیگاه این کلاهبردار را در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان  اصفهان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

سردار میرحیدری بیان داشت: متهم پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته صراحتاَ به بزه ارتكابي معترف و اذعان داشت از سال 1398 با اعتماد سازي افراد متمول آنها را به مشاركت در سرمايه گذاري خريد سنگ معدن ترغیب و با این شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی به تحویل متهم به مرجع قضائی  اشاره کرد و گفت: نکته قابل تأمل در این پرونده این است که شكات بجاي اينكه منابع مالي خود را در فعاليت هاي اقتصادي و توليدي و توسعه اشتغال افراد کارآفرین سرمايه گذاري و بكار گيري کنند با طمع ورزي برای دستيابي به سود بالاتر وجوه خود را در اختيار متهم قرار داده بودند که این موضوع می تواند یک هشدار برای این گونه افراد باشد تا به هرکسی اعتماد نکنند.

203

 

کد خبر: 29350

منبع: یاقوت وطن

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0