1 شهریور 1400 - 1:05 ب.ظ

دارنو مازندران، سفر به خاص‌ترین آبشار کشور

آبشار دارنو یکی از زیباترین و خاص‌ترین آبشارهای شمال کشور است که در استان مازندران و در نزدیکی نوشهر قرار دارد. این آبشار یکی از مجموعه‌‌ آبشارهایی است که در جنگل‌های سرسبز و وسیع نوشهر به یکدیگر پیوسته‌اند.این مجموعه آبشارها متشکل از هفت آبشار هستند که به ترتیب به یکدیگر متصل شده‌اند و همین ویژگی یکی از دلایل اصلی خاص بودن آبشار دارنو است.

به گزارش یاقوت وطن، آبشار زیبای دارنو در حدود 25 متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار در میان این هفت آبشار محسوب می‌شود. در میان مجموعه آبشارهای هفت‌گانه، آبشار دارنو دومین آبشار و آبشار اصلی است. علاوه بر زیبایی بی‌نظیر این آبشار شما می‌توانید در مسیر رسیدن به دارنو از تماشای پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ زیبا، که بسیار ارزشمند هم هستند، لذت ببرید. پیاده روی در میان جنگل گسترده و تماشای طبیعت سرسبز و پوشش‌های گیاهی شگفت انگیز، در کنار لذت بردن از هوای دل‌انگیز و پاک شمال کشور خاطره‌ای بی‌نظیر را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

  • جاذبه های اطراف آبشار دارنو

از دیدنی‌های فوق‌العاده گردشگری و خوبِ اطراف آبشار دارنو، دریاچه فراخین است که در پنج کیلومتری روستای چلندر قرار دارد و بعد از روستای ویسر می‌توانید این دریاچه زیبای مازندران را پیدا کنید. دریاچه فراخین هم مثل آبشار دارنو، میان جنگلی سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد و از جاذبه‌های طبیعت‌گردیِ پنهان نوشهر بوده است. طبیعت بکر و هوای سالم و پوشش گیاهی متنوع و درختان هیرکانی جذاب، دریاچه فراخین را تبدیل به عروس جنگل نوشهر کرده است. دریاچه فراخین از چشمه‌ی فراخین جان می‌گیرد و مکانی خارق‌العاده برای تفریح یک روزه‌ی شما در کنار عزیزانتان می‌باشد. قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، کمپ زدن، عکاسی و پیاده‌روی در اطراف دریاچه فراخین از تفریحات خاطره‌انگیز این منطقه است. همچنین روستاهای اطراف آبشار دارنو نیز از مناطق هستند که ارزش دیدن دارند. روستاهای ویسر و دلسم بسیاری از امکانات رفاهی و گردشگری را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم کرده‌اند و همچنین روستای کهنه ده هم به جاذبه‌های گردشگری و دیدنی اطراف آبشار دارنو ملحق شده است.

  • بهترین زمان سفر به آبشار دارنو

بهترین زمان سفر به آبشار رویایی دارنو در فصل‌های بهار و تابستان است. البته اوایل فصل پاییز هم می‌توانید از آبشار دارنو بازدید کنید. درست است که در فصل پاییز کمی هوا سرد می‌شود اما بهتر است بدانید که آبشار دارنو در فصل پاییز نیز واقعا دیدنی است. همچنین جنگل‌های شمال و طبیعت زیبای شمال در فصل پاییز به خاطر تغییر رنگ برگ‌ها بسیار دیدنی و حیرت‌انگیز می‌شوند. در کل می‌توان گفت که هر فصلی زیبایی و جذابیت منحصر به خود را دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

  • چگونه به آبشار دارنو برویم؟

برای بازدید از آبشار دارنو با وسیله نقلیه شخصی ابتدا باید راهی جاده چالوس شوید و از چالوس به سمت کمربندی نوشهر بروید. وقتی وارد کمربندی نوشهر شدید مسیر را تا جاده معدن سنگ نوشهر ادامه دهید و سپس مسیر دریاچه فراخین را ادامه دهید تا به یک دوراهی برسید. وقتی به دوراهی رسیدید باید وارد مسیر سمت راست شوید. آبشار دارنو در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد. بقیه راه را باید به صورت پیاده طی کنید. مسیر رسیدن به آبشار دارنو از جنگل و کنار رودخانه است. بعد از کمی پیاده روی در میانه راه آبشار کوچکی می‌بینید که نشان می‌دهد مسیر را درست رفته‌اید. مدت زمان رسیدن به آبشار دارنو از این آبشار کوچک حدود نیم ساعت است.

 

102

کد خبر: 29287

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0