25 مرداد 1400 - 5:04 ب.ظ

ورود واکسن ویژه دانش آموزان، مادران باردار و شیرده

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از پنجشنبه 28 مرداد با پیگیری هلال احمر، واکسن با دو برابر ظرفیت به کشور وارد خواهد شد.

 

به گزارش یاقوت وطن، همتی با بیان اینکه در هر هفته 5 میلیون دوز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کشور و در فرودگاه تحویل وزارت بهداشت می شود، افزود: در شهریور ماه نیز 20 میلیون دوز واکسن از همین منبع وارد می شود.

وی ادامه داد: طی دستوری که به هلال داده شده است مبنی بر ورود واکسن برای افراد زیر 20 سال، رایزنی‌های لازم انجام شده است همچنین ویژگی این واکسن‌ها این است که تک دوز تزریق خواهند شد و منابع محدودی از این واکسن در دنیا تولید می‌شود و قرار است در مرحله اول تعدادی از این واکسن وارد کشور شود که مشخصاً دانش آموزان را شامل می‌شود .

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: گروه هدف بعدی هم مادران باردار و شیرده است که این افراد واکسن خاص دارند و معاون اول رئیس جمهور تأکید ویژه دارند نسبت به ورود این واکسن‌ها اقدام شود و قرار است از کشورهای شرقی وارد شوند.

همتی گفت: با صحبتی که در دانشگاه‌ها کردیم، بحث دایر کردن بیمارستان‌های صحرایی در مجاورت بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بجنورد، خراسان رضوی، اصفهان این بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است و در چهارمحال نیز در شرف راه‌اندازی قرار دارد همچنین بانک امانات جمعیت هلال احمر تقویت شده است و دستگاه اکسیژن ساز، کپسول‌ و سایر وسایل به صورت امانی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. همچنین داروخانه‌های هلال احمر در سطح کشور به ویژه 7 داروخانه مستقر در تهران داروهای ضد کرونایی را عرضه می‌کنند و این داروخانه به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل آماده ارائه خدمت به شهروندان خواهند بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در همین اعلام آمادگی شد تا بتوانیم داروها و سرم را به داخل کشور وارد کنیم و حدود 300 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده تا هموطنانی که بضاعت پرداخت هزینه داروهای کرونایی را ندارند به هلال احمر مراجعه و هزینه توسط هلال پرداخت خواهد شد.

 

 

 

204

کد خبر: 29103

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0