معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

با واکسیناسیون ۷۵ درصدی می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را از سر گرفت.

کمال حیدری؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از فعالیت۱۳ مرکز واکسیناسیون در اصفهان خبر داد و گفت: با پوشش بیش از ۷۵ درصدی واکسیناسیون می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را دوباره از سر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردمی را برای انجام واکسیناسیون با آرامش و نظم ضروری دانست و افزود: برای برون‌رفت از شرایط کنونی شیوع کرونا باید روی مباحث فرهنگی بیشتر کار کرده و زیرساخت‌های همراهی مردم به درستی ایجاد شود.

حیدری با بیان اینکه ابتدای شیوع کرونا تصور این بود که پس از چند ماه این بیماری تمام می‌شود اما هر روز ویژگی‌های آن پیچیده‌تر می‌شود، افزود: سعی کردیم دچار روزمرگی نشویم تا بتوانیم از اتفاق به عنوان یک فرصت برای آینده پویاتر آماده شویم.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که شیوع کرونا یک جنگ بیوتروریسمی باشد بنابراین باید زیرساخت‌های موردنیاز برای موارد مشابه در آینده را داشته باشیم مانند کشورهایی که در میان تعداد زیاد مبتلایان اول از همه متوجه می‌شوند که یک بیماری نوپدید است و اقدامات اولیه را انجام می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: برای ازدحام جمعیت در اتوبوس و مترو دغدغه جدی داریم هر چند که باید مباحث اقتصادی در این زمینه نیز مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای ۱۳ مرکز واکسیناسیون است که هشت مرکز آن ثابت است، افزود: با پوشش بیش از ۷۵ درصدی واکسیناسیون می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را مجدداً از سر گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شورای شهر درخواست کرد نیروی انسانی مدیریت شهری به کمک شبکه بهداشت و درمان آمده و به دیگر نیروهای مردمی و دانشگاهی بپیوندند.

وی اضافه کرد: برای مدیریت شرایط شیوع کرونا همکاری مطلوبی وجود ندارد و مکاتبات بی‌نتیجه می‌ماند که با این همکاری ضعیف نمی‌شود حرکت ملی در مقابله با آن کرد لذا درخواست همکاری بیشتری داریم.

206

کد خبر: 29068

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0