21 مرداد 1400 - 9:05 ق.ظ

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

در صورت واکسینه شدن معلمان هم مدارس نباید باز شوند

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن، رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون بازدیدهای میدانی داشت تا شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش مورد حمایت قرار گیرند، گفت: در حوزه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیری‌هایی صورت گرفت و رتبه‌بندی معلمان نیز در صحن رای اکثریت را کسب کرد.

وی افزود: جزئیات این مسئله را در کمیسیون بررسی و در نهایت به اداره کل قوانین منتقل کردیم.

به گفته حاجی پور کمیسیون آموزش و تحقیقات، در کنار معلمان ایستاده است و درباره نظام رتبه‌بندی کوتاه نخواهد آمد. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما از آن رای که در صحن علنی به “رتبه بندی معلمان” داده شد، بر نخواهیم گشت و دولت موظف است آن را اجرایی کند.

حاجی پور گفت: دولت در لایحه، مبلغ ۵هزار میلیارد را به رتبه بندی تخصیص داده بود و ما آن را به ۱۵ میلیارد تومان افزایش دادیم اما در بررسی‌ها موجه شدیم این رقم حداقل تا سقف ۳۰ هزار میلیارد باید فزونی گیرد تا نظام رتبه بندی اجرایی شود.

وی درباره وضعیت شروع سال جدید گفت: وزارت علوم و آموزش و پرورش باید دقت نظر داشته باشند که ما با جان مردم طرف هستیم. رهبری می‌گوید ما منتظریم تا ستاد کرونا تصمیم بگیرد و ما نیز باید در راستای سلامتِ جان فرزندان دقت نظر داشته باشیم. حال اگر وزیر بگوید با تزریق واکسن مدرسه قابل بازگشایی است، باید بداند دانش آموز در مسیر رفت و آمد ارتباطات دارد. مگر این را می‌توان کنترل کرد؟

حاجی پور خاطرنشان کرد: اگر فضای عمومی امن باشد ما می‌توانیم مدارس را باز کنیم و تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است. اگر قرار است تصمیمی گرفته شود وزارت علوم و آموزش و پرورش و کمیسیون بهداشت و نیز ستاد ملی کرونا حضور داشته باشند. امروز از وضعیت کرونایی شرایطی حساس داریم و لذا جای اظهار نظر نیست.

206

کد خبر: 28940

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0