20 مرداد 1400 - 7:05 ب.ظ

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا خبر داد؛

بستری ۱۹۰۰ بیمار جدید در تهران/ واکسینه شدن دز اول بیش از دو میلیون تهرانی

زالی گفت: باید دو هفته قرنطینه کامل در کشور اجرا شود و اگر قرنطینه کم‌ تر از دو هفته در ایران انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر نه هزار و ۶۲۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که از این تعداد ۲۵۴۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۹۰۰ بیمار جدید در مراکز درمانی تهران بستری شده اند که ۲۵۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. در شبانه روز گذشته ۲۵۰۰۰ نفر به مراکز سرپایی تهران مراجعه کرده که ۲۱۰۰۰ نفر به بخش درمانی و چهار هزار نفر به بخش بهداشت مراکز سرپایی مراجعه کرده اند.

زالی بیان کرد: تعداد ۹۷ هزار و ۲۰۰ واکسن در یک روز تزریق شده است و تا به امروز دو میلیون و ۶۶۰هزار دز اول و ۶۱۷ هزار دز دوم را در تهران دریافت کرده اند. برای تامین و واردات واکسن باید یک کار جهادی در کشور انجام شود و تمام امکانات ایران برای تامین واکسن بسیج شود.

زالی بیان کرد: باید دو هفته قرنطینه کامل در کشور اجرا شود و اگر قرنطینه کامل کم‌تر از دو هفته در ایران انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و در ابن مدت تمام برنامه‌ها مانند پرداخت قبوض، مالیات، حق بیمه کارگران تعطیل شود و فرایند‌های اجتماعی مردم عادی نیز کاهش پیدا کند.

زالی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا باید دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر منابع مالی شارژ و نیروی انسانی تازه نفس هرچه سریع‌تر جذب شوند؛ در حال حاضر خشکسالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است و منابع لازم و منابع انسانی باید در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

کد خبر: 28934

نویسنده: 100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0