19 مرداد 1400 - 7:05 ب.ظ

روایت حاج قاسم از شهید حسین قمی و شهید حججی/همه مدافعان حرم بدون استثنا داوطلب بودند

شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تمام کسانی که امروز در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، بدون استثنا داوطلبانه و بلکه ملتمسانه آمدند.

برش‌هایی از خاطرات شفاهی شهید حاج قاسم سلیمانی که سید الشهدای جبهه مقاومت است به نحوه شکل‌گیری فرهنگ مدافعان حرم و اثرگذاری آن میان جوانان ملت می‌پردازد، سردار سلیمانی همچنین در بخش‌هایی از سخنان خود اشاره‌ای به سلحشوری‌های شهیدان حججی و فرمانده او حسین قمی می‌کند که در یک ماجرا دشمن را دو شکست دادند.

برش‌هایی از سخنان سردار طی برهه‌های مختلف در این باره در ادامه می‌آید:

تمام کسانی که امروز در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، این‌ها نه تنها داوطلبانه بلکه ملتمسانه در این صحنه حضور پیدا کردند. امروز با یک صحنه‌ای مواجه شدم. پدر خانم شهید مدافع حرم به من التماس می‌کرد به عنوان مدافع حرم پذیرفته شود و عجیب‌تر از آن این بود که دختر جوانی که یک بچه شش ماهه شهید را با خودش حمل می‌کرد هم به من التماس می‌کرد که پدرش را به عنوان مدافع حرم بپذیریم. من با صحنه‌های خیلی زیادی از این قبیل مواجه شده‌ام.

هیچ کس برای امری که امروز به عنوان «مدافع حرم» نامیده می‌شود، به عنوان ماموریت یا به عنوان انتخاب شده و به عنوان تو برو تو نرو وجود ندارد. همه این‌ها بدون استثنا داوطلب بودند.

روایت حاج قاسم از شهید حسین قمی و شهید حججی/همه مدافعان حرم بدون استثنا داوطلب بودند

تأثیر فرهنگ مدافعان حرم در جوانان

من یک روز از هواپیما پیاده می‌شدم یک جوانی را دیدم که از این شلوار‌های مد جدید جین که معمولاً بخشی از آن پاره است، پایش بود. جوان به من گفت که: «من می‌توانم مدافع حرم بشوم؟» من خیلی تعجب کردم. گفت: «می‌دانم من را نمی‌پذیرید، اما میدانی من دوست چه کسی هستم؟» گفتم: «نه» گفت: «من دوست سید ابراهیم هستم.» سید ابراهیم (شهید مصطفی صدرزاده) از بهترین فرماندهان ما بود. از فرماندهان فاطمیون که وارد جبهه شد و جبهه او را گرفت و نگه داشت و بعد هم به شهادت رسید. می‌گفت: «من از دوستان شهید ابراهیم هستم و هر هفته سر قبر او می‌روم.» یکی از خصوصیات شهید ترسیم راه است. «فرهنگ مدافع حرم» یک تحرک عظیم، معنویت جدید و یک دگرگونی جدیدی در جامعه بین جوانان ما در سطوح گوناگون ایجاد کرد.

روایت حاج قاسم از شهید حسین قمی و شهید حججی/همه مدافعان حرم بدون استثنا داوطلب بودند

شهید حسین قمی و حججی به روایت حاج قاسم

«شهید مرتضی حسین پور» به حرمت حضرت معصومه (س) فامیل «قمی» را برای خود و برای تبرک جستن به این جایگاه و نام «حسین» را برای پیروی از این راه انتخاب کرد. یکی از ویژگی‌های این شهید آن بود که در بحران و سختی که شخصیت افراد بیشتر نمایان می‌شود، قوی بود. انسان یک ظرفیتی دارد. در یک جایی دیگر نمی‌کشد. اما شهید قمی هر چه بحران سخت‌تر می‌شد، شجاعت، قدرت آتش و اداره بحرانش بیشتر می‌شد. هجمه و فشار دشمن هیچ اثری بر او نداشت.

شهادتش هم یک نمونه بارز از ویژگی مدیریتی این جوان شهید است که مایه افتخار همه ایران است. در آن شب مدیریت او موجب شد که بیش از ۱۰۰ نفر نجات پیدا کنند و دشمن را او به تنهایی به همراه چند شهید دیگر از جمله شهید حججی-که دیدید با یک پوتین و با نیم پای برهنه و نیم پای پوشیده می‌جنگید- شکست دادند. دو شکست هم دادند. یکی صلابت حسین قمی در میدان جنگ، اداره آن میدان، نجات آن‌ها و بعد مجروحیت شدیدش که نه یک بار بلکه چهار بار در صحنه درگیری مجروح شد و بعد شهید شد.

روایت حاج قاسم از شهید حسین قمی و شهید حججی/همه مدافعان حرم بدون استثنا داوطلب بودند

دوم هم ایستادگی و صلابت شهید حججی در زیر تیغ و چاقوی تیز دشمن. این تابلوی زیبای معرفی جوان متدین شیعه و ولایی ایران است و برای همه قابل افتخار است. شهید حججی خم به ابرو نیاورد. تردید نکرد. برای جان خودش می‌توانست کار دیگری کند. می‌توانست تقیه کند. اما ایستادگی در زیر همان دوربین‌هایی که داشتند لحظه به لحظه ذبح کردن او را به نمایش می‌گذاشتند را بر هر چیزی ترجیح داد. این شهدای ما هستند.

کد خبر: 28871

نویسنده: 100

منبع: تسنیم

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0