17 مرداد 1400 - 1:04 ب.ظ

حضور 9871 داوطلب در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان استان اصفهان

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به رشد 40 درصدی ثبت‌نام کنندگان در آزمون‌های نظام مهندسی این استان، گفت: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در پنج شهرستان در کمال صحت و سلامتی و با رضایت حداکثری داوطلبان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در روزهای 13 الی 15 مردادماه 1400 شاهد برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی استان اصفهان همزمان با دیگر استانهای کشور بودیم. رویدادی که با برنامه‌ریزی‌های گسترده در کمال صحت و سلامت و با رضایت حداکثری داوطلبان برگزار شد.

وی افزود: داوطلبان در ۳۱ صلاحیت و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط ستاد ملی کرونا در پنج شهرستان (اصفهان، نجف‌آباد، کاشان، لنجان و شاهین‌شهر) و در ۷ محل به رقابت پرداختند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: افزایش تعداد داوطلبان آزمون ورود به حرفه و از طرف دیگر برگزاری آزمون کارشناسی ماده ۲۷ و چهار صلاحیت تخصصی جدید که برای اولین بار در کشور برگزار شد موجب شد تا امسال تعداد داوطلبان آزمون ورود به حرفه نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی داشت لذا تمهیداتی اندیشیده شد و به منظور کاهش سفرهای ناشی از برگزاری آزمون، در استان اصفهان تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان برای هفت رشته فنی مهندسی، شش رشته فنی کاردانی و آزمون تشخیص صلاحیت معماران تجربی در استان اصفهان جمعاً 15 هزار و 794 نفر بود افزود: این آزمون توسط سازمان سنجش در تعدادی از دانشگاههای آزاد، دولتی و پیام نور برگزار شد که از این بین، 9 هزار و 871 نفر معادل 62 درصد ثبت‌نام کنندگان در محل حوزه‌های امتحانی خود حاضر شدند.

زاغیان در پایان با آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نظام مهندسی گفت: حد نصاب قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانهای فنی ۵۰ درصد ، برای آزمون طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی ۶۰%، آزمون کارشناسی ماده ۲۷ در تمام رشته‌ها ۷۰ درصد و حد نصاب قبولی در پایه ۳، ۲ و ۱ معماران تجربی به ترتیب ۵۰، ۵۵ و ۶۰ درصد است.

کد201

 

کد خبر: 28793

منبع: یاقوت وطن

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0