17 مرداد 1400 - 12:05 ق.ظ

استقلال – فولاد، فینال جام حذفی در نصف جهان

فینال جام حدفی امشب و از ساعت 20:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و فولاد خوزستان برگزار می‌شود تا دومین سهمیه مستقیم ایران در آسیا به یکی از دو تیم استقلال یا فولاد برسد.

به گزارش یاقوت وطن، با شکست گل گهر مقابل استقلال و ملوان برابر فولاد دو فینالیست  جام حذفی مشخص شدند تا دو استقلالی که با کمک هم آخرین قهرمانی استقلال در لیگ را در اهواز و با پنالتی روی مجیدی و ضربه نکونام در فصل 92-93 برابر فولاد رقم زدند،این بار رودروی هم قرار بگیرند. مجیدی و نکونام که در این دو فصل دوبار رودروی هم قرار گرفتند و هر کدام یک برد در زمین خودشان کسب کردند ،برای بار سوم و این بار در زمین نقش جهان و در مهمترین نبرد این سالهای استقلال و فولاد به مصاف هم می روند. نبردی که حساسیت آن بین این دو هم بازی قدیمی کمتر از فینال جام حذفی نیست. استقلال در بازی برگشت فصل قبل در اهواز و در حالی که با یک گل از فولاد پیش بود با اخراج علی کریمی و عارف غلامی و فرهاد مجیدی با نتیجه دو بر یک مغلوب فولاد شد تا مجیدی با انتشار پستی در اینستاگرام به تیم تحت نظر نکونام بتازد.

این دو، برای بار دوم و این بار در بازگشت مجدد مجیدی به استقلال در تهران به مصاف هم رفتند که با گل دقایق آخر ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی ،مجیدی موفق به شکست تیم نکونام شد که با کنایه های نکونام در مصاحبه بعد از بازی  همراه شد. نکونام بعد از شکست در این دیدار گفت: باختیم، گریه هم نمی کنیم، تقصیر کسی هم نمی اندازیم و می رویم و خودمان را قوی می کنیم! حالا نکونام و مجیدی با دو تیم فولاد و استقلال به فینال جام حذفی رسیده اند،فینالی که حساسیت آن از نبرد رو در روی دو مربی بیشتر نخواهد بود و برنده آن پیروز رقابتی خواهد بود که شعله آن از مرداد سال قبل روشن است. برنده بازی استقلال و فولاد باید سوپرجام را مقابل پرسپولیس که قهرمان لیگ برتر بیستم شد، برگزار کند.

  • مصدومان و محرومان

تیم فولاد خوزستان در حالی موفق شد در مرحله نیمه نهایی به پیروزی ۲ بر صفر در بازی کم‌دردسر مقابل جوانان ملوان انزلی دست پیدا کند که در این مسابقه هیچ‌کدام از بازیکنان میزبان کارت زرد نگرفتند. عدم دریافت اخطار توسط بازیکنان فولاد در دیدار مقابل ملوان بندر انزلی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی موجب شد تا هیچ‌یک از آنها دو کارته نشوند و دیدار فینال برابر استقلال را از دست ندهند. بنابراین فولاد با ترکیب کامل به استقبال این دیدار می رود. البته فولاد در شرایطی بدون محروم پای به مسابقه فینال جام حذفی مقابل استقلال می‌گذارد که آبی‌پوشان برای این دیدار نمی‌توانند از سید حسین حسینی و محمد دانشگر بهره ببرند و فرهاد مجیدی نیز با محرومیت مواجه شده است. فرهاد مجیدی سال گذشته همراه استقلال در فینال جام حذفی به مصاف تراکتور و ساکت الهامی رفت و در مشهد دستش از جام کوتاه ماند. او این بار باز هم همراه استقلال به فینال رسیده تا مقابل نکونام و فولاد بخت خود را برای قهرمانی بیازماید.

با اعلام کمیته داوران، «بیژن حیدری» به عنوان داور و محمدرضا منصوری به همراه حسن یوسفی به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را بر عهده دارند. داور چهارم سیدرضا مهدوی، کمک داور اضافه محمد راهی و ناظر داوری اسماعیل صفیری است.

 

 

102

کد خبر: 28789

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: یاقوت وطن

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0