17 مرداد 1400 - 8:04 ق.ظ

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

هر ساعت ۱۹۲ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود

سردار محمدرضا میرحیدری؛ فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش سرقت از اماکن از جمله مساجد، مدارس، باغات، ساختمان‌های نیمه کاره خبر داد و گفت: به صورت میانگین هر ساعت ۱۹۲ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود که ۲۲ درصد مربوط به نزاع، ۱۵ درصد تصادفات و ۱۱ درصد مزاحمت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سردار میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از همکاری خبرنگاران در زمینه پیشگیری و کنترل جرایم افزود: نیروی انتظامی در زمینه برقراری و پایداری امنیت باقدرت فعالیت دارد و همه موفقیت خود را مدیون همکاری شهروندان هستیم.
وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تماس با ۱۱۰ اصفهان گفت: به صورت میانگین هر ساعت ۱۹۲ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار می‌شود که ۲۲ درصد مربوط به نزاع، ۱۵ درصد تصادفات و ۱۱ درصد مزاحمت بوده است.
تصادفات و سرقت در صدر جرایم
وی با بیان اینکه کل ورودی‌های سامانه رخداد پلیس اصفهان ۱۱ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: تصادفات با ۴۴ درصد، سرقت ۳۵ درصد، نزاع ۱۲ درصد، جرایم مالی پنج درصد و مفاسد اجتماعی با چهار درصد بیشترین جرایم تیرماه امسال بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی سرقت به عنف در استان اصفهان در تیرماه امسال نسبت به تیر ماه سال گذشته ابراز داشت: تجاوز به عنف نیز در این بازه زمانی ۶۰ درصد کاهش داشته است.
وی به افزایش سرقت اماکن مانند مدارس، مساجد، ساختمان‌های نیمه کاره و … در استان اصفهان اشاره کرد و اضافه کرد: عدم ساماندهی ضایعات فروشی‌ها یکی از عوامل مهم در این زمینه است.
سردار میرحیدری با اشاره به افزایش جیب بری در استان اصفهان گفت: اغلب این سارقان غیر بومی هستند و باید رسانه‌ها برای کاهش این جرایم همکاری کنند.
کشف ۵۶ درصد سرقت‌ها
وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از سرقت‌های استان اصفهان کشف شده است، ادامه داد: جعل در استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر اضافه کرد: در زمینه دستگیری افراد متخلف مرتبط بامواد مخدر نیز در استان اصفهان شاهد افزایش بوده‌ایم.
سردار میرحیدری با اشاره به افرایش ۱۱۷ درصدی سلاح جنگی در استان اصفهان اضافه کرد: در زمینه سلاح شکاری ۱۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری و کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات برون شهری در استان اصفهان در تیرماه امسال تصریح کرد: جمع تصادفات ۱۸ درصد رشد داشته است که اغلب آن تصادفات خسارتی بوده است.
رشد سرقت در شهرستان‌های غرب 
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، مبارکه، لنجان، گلپایگان و چادگان افزایش سرقت را داشته‌ایم، ادامه داد: ورود غیربومیان به این شهرستان‌ها منجر به افزایش جرایم شده است.
وی در خصوص تحقق پلیس الکترونیک در استان اصفهان نیز گفت: این امر در کلانتری‌های شهر اصفهان در دستور کار است، ناهمگونی‌هایی بین سامانه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وجود دارد که این امر در حال ساماندهی است.
سردار میرحیدری همچنین به لزوم افزایش نیروی انسانی برای پلیس اصفهان، گفت: در این زمینه انتظار ما این است که افراد بومی و با فرهنگ اصفهان برای این امر اقدام کنند.

206

کد خبر: 28772

منبع: مهر

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0