16 مرداد 1400 - 6:06 ب.ظ

رئیس اتاق اصناف اصفهان

اصناف عامل اصلی انتقال کرونا نیستند/ سراغ بانک ها، ادارات و حمل و نقل عمومی، برویم

هر تصمیمی که دولت جدید و ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودیت های مقابله با کرونا اتخاذ کنند را اصناف اجرا می کنند اما به یک شرط؛ فقط اصناف تعطیل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن، رسول جهانگیری؛ رئیس اتاق اصناف اصفهان با اعلام این مطلب گفت: به طور قطع اصناف عامل اصلی انتقال کرونا نیستند و باید به سراغ بانک ها، مراکز خدمات دولتی، ادارات، حمل و نقل عمومی، مترو و … برویم.
وی درباره آخرین محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان یادآور شد: هیچ تغییراتی در ایجاد محدودیت‌های مقابله با کرونا ایجاد نشد و مصوبات همان مصوبات قبلی ستاد ملی مقابله با کروناست و تصمیمات نهایی محدودیت های جدید را وزیر کشور بر عهده دولت جدید گذاشته شد که این هفته قرار شد تصمیم گیری شود.
رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص باز بودن تالارهای پذیرایی و عروسی، گفت: اگر تالار عروسی باز است به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کند، البته به تالارهای پذیرایی اخطار داده ایم و در صورت گزارش با آنها برخورد می شود، با این وجود اکنون تالارهای عروسی و پذیرایی حق فعالیت ندارند.
وی هم‌چنین تاکید کرد: در حال حاضر تمام رستوران ها و کافی شاپ های اصفهان بیرون‌بر هستند و اگر در داخل خدمات ارائه می دهند در فضای باز است.
جهانگیری درباره فعالیت برخی صنوف همچون رستوران ها و آرایشگاه ها، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ آرایشگاهی از جمله مردانه و زنانه تعطیل نیست و بدون محدودیت و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان درباره اینکه آیا در روزهای آینده برای اصناف محدودیت خواهیم داشت یا خیر، اظهار کرد: اصناف هر تصمیمی که دولت جدید و ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودیت های مقابله با کرونا اتخاذ کنند را پیاده می کنیم، منتها به یک شرط. اگر محدودیت ها تنها برای اصناف باشد، ما محدودیت نخواهیم داشت، اما اگر تصمیم به تعطیلی تمام مراکز تجمعی دولتی و غیردولتی گرفته شود، اصناف نیز همانند ۱۷ ماه گذشته تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهند بود.
جهانگیری ادامه داد: اگر قرار باشد تنها محدودیت ها مربوط به اصناف باشد و تنها آنها را تعطیل کنیم و بانک ها، ثبت احوال، ادارات دولتی و … باز و از سوی دیگر راه ها باز و سفرها برقرار باشد، تعطیلی ها اسمی و صوری خواهد بود و اصناف نیز زیر بار نمی روند.
وی با تاکید بر اینکه در تعطیلی مقابله با کرونا باید تمام دستگاه ها همراهی کنند، تصریح کرد: به طور قطع تنها تعطیلی اصناف، اثری برای مقابله با آثار شیوع کرونا نخواهد گذاشت.

206

کد خبر: 28767

منبع: ایسنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0