16 مرداد 1400 - 10:06 ق.ظ

اتاق فکر اهالی رسانه در اصفهان تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه عصرمعتمدی در آستانه روز خبرنگار افزود: در این اتاق فکر می‌توان بر روی موضوعات، مسائل و محورهایی که خبرنگاران درباره آن به تولید اخبار می‌پردازند پرداخت تا از لحاظ محتوا و خوراک فکری تحولات خوبی در این عرصه روی دهد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران امنیت شغلی است گفت:  تنها خبرنگاران وابسته به رسانه‌های دولتی به لحاظ امنیت شغلی تاحدودی وضعیت بهتری دارند و بر این اساس یکی از کارهایی که باید صورت بگیرد و متولیان امر در دولت و مجلس در این زمینه تلاش کنند، ساماندهی وضعیت خبرنگاران به لحاظ امنیت شغلی، حق و حقوق، مسکن و دیگر مسائل مهمی است که این قشر به آن نیازمند است تا بتواندرسالت اصلی خود را به‌درستی انجام دهد.

وی مسأله بعد را تأمین تجهیزات لازم برای خبرنگاران عنوان کرد و گفت: این تجهیزات باید به روز باشد تا خبرنگاری که هم امین مردم جامعه و هم مورد اعتماد مسوولان است بتواند بدون هرگونه کاستی در مسیر مهم خبر گام بردارد و موفق عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود : یکی از حساسیت‌ها و دشواری‌های کار خبرنگاران این است که از یک طرف باید به اطلاع رسانی مسائل کشور در باب رشد و توسعه و مسائلی از این قبیل بپردازند و از طرفی دیگر باید مطالبه‌گر مردم از دستگاه‌های دولتی باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی باید ابتدای هر سال ماموریت‌ها، وظایف و فعالیت‌های خود را به اطلاع مردم برسانند، خبرنگاران باید از آنها بخواهند که برنامه‌های یکساله‌شان را ارائه کنند و در طول سال هم نسبت به نتیجه آن پیگیر باشند.

وی به اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به عنوان یکی از متولیان جامعه خبرنگاران و اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر بیمه خبرنگاران به‌صورت جدی در استان دنبال شده وخبرنگاران فعالی که که اخبار متعدد خود را در سامانه مربوط به رسانه‌ها بارگذاری کردند از این بیمه بهره‌مند شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در این مدت بحث آموزش خبرنگاران با همکاری خانه مطبوعات و دیگر نهادهای مربوطه نیز در دستور کار قرار داشته و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

وی به فعالیت مطلوب خبرنگاران استان به عنوان افراد آزاداندیش و مطالبه‌گر اشاره کردوگفت: در این ایام که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است باید علاوه بر تجلیل از این افراد به شناسایی و پیگیری مطالبات آنها پرداخته و اقدام شود.

۴۵۶ نشریه و روزنامه شامل ۲۵۶ مورد چاپی  و ۲۰۰ مورد الکترونیکی (۵۶ درصد چاپی و ۴۴ درصد الکترونیکی) در استان اصفهان فعالیت دارند که در مجموع چهار درصد نشریه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

نشریه‌های چاپی استان اصفهان نیز شامل ۱۲ روزنامه، ۴۰ هفته‌نامه، ۲۰ دو هفته‌نامه، ۶۶ ماهنامه، ۱۷ دوماهنامه،۸۳ فصلنامه و ۱۸ دو فصلنامه است.

نزدیک به ۲۵۰ نفر خبرنگار و مدیرمسوول در استان اصفهان دارای کارت عضویت خبرنگاری از سامانه جامع رسانه‌های کشورر و خانه مطبوعات هستند.

کد201

کد خبر: 28731

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0