12 مرداد 1400 - 1:06 ب.ظ

ییلاق سلانسر گیلان، گشت و گذاری در مه

ییلاق سلانسر یکی از ییلاقات شناخته شده و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب استان گیلان است که همواره گردشگران فراوانی را به سوی خود فرا می‌خواند. طبیعت همیشه مه‌ گرفته‌ی سلانسر باعث شده تا طرفداران زیادی در بین علاقمندان به طبیعت داشته باشد. این ییلاق در 12 کیلومتری غرب شهر رستم‌آباد واقع شده است و یکی از نزدیک‌ترین ییلاقات استان گیلان است که تا مرکز استان، فاصله‌ی زیادی ندارد.

به گزارش یاقوت وطن، جالب است بدانید بخش اول نام این ییلاق «سِل» به معنی مرداب و یا آبگیر است و نام سلانسر به منطقه‌ای گفته می‌شود که در گذشته مشرف به تعدادی آبگیر بوده است. ییلاق سلانسر از نظر تاریخی نیز دارای پیشینیه‌ای غنی است و وجود بقایای قلعه‌ی لشکرگاه در این منطقه که مربوط به قرن‌های پنج تا هفت هجری قمری است، گواه این مدعاست. این اثر ارزشمند، در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۶ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است. همچنین در اطراف جاده‌ی منتهی به سلانسر مکان‌های زیادی وجود دارند که از آنجا می‌توان به تماشای کوه درفک، شهر رستم آباد و روستاهای کوچک اطراف نشست. البته این در شرایطی است که هوا ابری نباشد، در غیر این صورت تنها کوه درفک است که از ییلاق سلانسر قابل مشاهده خواهد بود. در واقع زمانی که هوای ییلاق ابری است، فرشی از ابر را در زیر پاهای خود شاهد خواهید بود که با تصویرسازی‌های رویایی‌تان تشابه بسیاری دارد. آسمان پر ستاره در بالای سر، ابرها در زیر پاها و کوه درفک در چشم‌انداز، چنان منظره‌ای را برای شما رقم خواهند زد، که تنها در رویاهای شبانه قابل تصور است.

پوشش گیاهی این منطقه نسبت به گیاهانی که در دامنه‌ی شمالی رشته کوه البرز در استان گیلان می‌رویند، کمی خشک‌تر اما دارای تنوع گیاهی فراوانی هستند. گردشگران در راه رسیدن به این ییلاق رویایی می‌توانند از تماشای دشت‌های سرسبز و گله‌های گوسفندان و نیز کوه‌های سرسبز لذت وافری ببرند. در مسیر رسیدن به ییلاق سلانسر درختان گوناگونی را نظیر راش، توسکای ییلاقی، افرا، پلت، کاج و بلوط مشاهده خواهید کرد. نکته‌ی مهمی که در مورد این درختان وجود دارد این است که اگر خوب دقت کنید خواهید دید که نوک بسیاری از این درختان در اثر بروز رعد و برق و برخورد صاعقه خشک شده است، بنابراین ضروری است که پیش از سفر به این منطقه از مناسب بودن آب و هوا اطلاعات لازم را کسب کنید. یکی از نکات مهم و جالب در مورد پوشش گیاهی این منطقه، رویش گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان است که در اواخر فصل بهار قابل برداشت می‌باشد.

برای رسیدن به این ییلاق زیبا و منحصر به فرد، باید ابتدا به شهر رستم‌آباد در نزدیکی شهر رودبار بروید و پس از آن از خیابان امیرالمومنین در سمت غربی بلوار اصلی شهر به سمت ییلاق سلانسر حرکت کنید. در ادامه‌ی مسیر تابلوهای راهنما شما را به سوی مقصد هدایت خواهند کرد. پس از مدتی مسیر آسفالته تمام می‌شود و وارد جاده‌ی خاکی می‌شوید. این جاده با وجود اینکه دارای دست‌اندازهای بسیاری است، اما دارای وضعیت مناسبی است. پس از طی مسیر اندکی وارد بافت جنگلی منطقه می‌شوید. هر چه بالاتر می‌روید هوا نیز خنک تر شده و کم‌کم هجوم ابرها به مسیر را احساس خواهید کرد. برای رسیدن به ییلاق سلانسر باید از ابرها گذر کرده و بر فراز آنها به ادامه‌ دادن مسیر بپردازید تا به سلانسر برسید.

 

102

کد خبر: 28593

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0