6 مرداد 1400 - 9:10 ق.ظ

با شیوع کرونا صورت گرفت

افزایش ۲۰۰درصدی خرید و فروش اینترنتی در اصفهان

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان از افزایش۲۰۰درصدی حجم ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی در استان پس از شیوع کرونا خبر داد.

 

با شیوع کرونا صورت گرفت

جهش۲۰۰درصدی خرید و فروش اینترنتی در اصفهان

 

ایرنا

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان گفت: حجم ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی در استان پس از شیوع کرونا  ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

حمیدرضا رضایت با بیان اینکه خرید اینترنتی در شرایط کنونی بیش از پیش انجام می‌شود، افزود: این خریدها بخش قابل توجهی از حجم ترافیک پستی استان را تشکیل می‌دهد و مردم با شیوع کرونا عمده خریدهای خود را از طریق درگاه‌های خرید و فروش اینترنتی انجام می‌دهند.

 

به گفته وی، سرویس‌های جدید و متنوعی توسط شرکت پست استان در ایام شیوع کرونا برای کاهش تردد غیرضرور مردم از جمله ارسال ابلاغیه‌ها و اخطاریه‌ها، صدور شناسنامه و سرویس ارسال بار دانشجویان از طریق پست تعریف شد تا از مراجعه آنها به سازمان‌ها و ارگان ها برای دریافت خدمات جلوگیری شود.

 

معاون فنی اداره کل پست اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از مرسولات استان توسط بخش خصوصی توزیع و قبول می‌شود، گفت: فرایند قبول و توزیع مرسولات با استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی از جمله دفاتر پیشخوان، نمایندگی‌های قبول و توزیع شهری و روستایی و همچنین دفاتر “آی سی تی” روستایی صورت می‌گیرد.

 

 

وی با اشاره به ترافیک مرسولات وارده و صادره استان گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار مرسوله وارد و ۲۰ هزار مرسوله از استان خارج می شود.

 

رضایت اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از بخش قبول مرسولات توسط دفاتر بخش خصوصی انجام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از فرایند رهسپاری

 

شرکت پست توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و در شرایط کنونی هزینه‌های این بخش افزایش یافته اما تعرفه خدمات پستی از سال ۹۸ تاکنون افزایشی پیدا نکرده است.

 

رضایت اظهار داشت: افزایش هزینه‌ها چالش جدیست

 

که شرکت پست استان با آن رو به رو است.

 

معاون فنی اداره کل پست اصفهان افزود: ارسال برخی مرسولات از طریق سرویس هوایی صورت

ثبات قیمت و کاهش فعالیت های بازار موازی

می‌گیرد و با توجه به اینکه از این سرویس برای ارسال برخی مرسوله‌های خارجی هم استفاده و هزینه آن توسط شرکت‌های هواپیمایی به دلار محاسبه می‌شود، ما با چالش جدی مواجهیم.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ پستی در زمینه لجستیک و حمل و نقل با ضریب بیشتری افزایش یافته است، اضافه کرد: تکلیفی دیگری که بعنوان یک دستگاه حاکمیتی و دولتی به پست واگذار شده، ارائه خدمت در دورافتاده‌ترین نقاط کشور است اما اپراتورهای خصوصی که بصورت موازی با پست همکاری می‌کنند تکلیفی در ارائه خدمات در روستاها و نقاط دورافتاده ندارند.

 

رضایت با اشاره به اینکه در زمان حاضر آمار دقیقی از افزایش هزینه‌ها نداریم، افزود: اداره پست بواسطه اساسنامه مُصوب مُکلف به ارائه این خدمات است و این امر هم عاملی در افزایش مضاعف هزینه‌های پرداختی و چالش دیگری برای این شرکت محسوب می‌شود.

 

به گزارش ایرنا،  ۵۲ درصد از واحدهای پستی استان اصفهان، شهری و ۴۸ درصد روستایی است.

 

پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است و اکنون هر واحد پستی استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می‌دهد.

 

پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۲ و در کشور ۱۱۵ کیلومترمربع است.

 

پست اصفهان با برخورداری از ۶۰۲ نیروی رسمی،  پیمانی و قراردادی ۵ درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داده است که ۴۳ درصد از آنها در بخش نامه‌رسانی فعالیت می‌کنند که این مساله یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

 

اصفهان مرکز مُبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می‌شود.

 

استان اصفهان بیش از پنج میلیون تَن جمعیت دارد.

 

 

کد خبر: 28247

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0