3 مرداد 1400 - 7:45 ب.ظ

معاون راهبری شبکه برق کشور:

برنامه‌ای برای خاموشی در هفته پیش رو نداریم / با اتمام تعطیلات، ۸۰۰ تا هزار مگاوات افزایش بار خواهیم داشت

مقیم زاده گفت: تامین برق در شرایط مرزی قرار دارد، اما با وجود افزایش دما در هفته پیش رو، برنامه‌ای برای خاموشی نداریم.

 مهدی مقیم زاده معاون راهبری شبکه برق کشور بیان کرد: ماه گذشته میزان مصرف کشور به ۶۵ هزار مگاوات رسید که ما توانستیم ۵۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات آن را تامین کنیم. مابقی را از طریق همکاری با مردم و به ویژه صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان مدیریت کردیم.

او افزود: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، تا روز چهارشنبه متوسط دمای اکثر نقاط کشور حدود ۳۷.۲ درجه است و بنابراین، همین میزان ۶۵ هزار مگاوات مصرف را خواهیم داشت. باید در نیروگاه‌های آبی و حرارتی برنامه ریزی داشته باشیم که بتوانیم این میزان را تامین کنیم.

مقیم زاده ادامه داد: علاوه بر افزایش دما، از فردا تعطیلات در استان‌های تهران و البرز نیز اتمام خواهد یافت و در این دو منطقه، حدود ۸۰۰ تا هزار مگاوات افزایش بار خواهیم داشت. انتظار داریم این افزایش مصرف با همراهی مردم، مدیریت شود.

او تصریح کرد: همراهی صنایع، همراهی خوبی است، اما این واقعیت وجود دارد که هر تغییر در واحد‌های نیروگاهی، تاثیرگذار است. روز گذشته حداقل سه واحد بزرگ نیروگاهی را از دست داده بودیم که با تلاشی که صورت گرفت، در کمترین زمان یکی از این نیروگاه‌ها تا قبل از پیک ظهر امروز در مدار قرار خواهد گرفت و دو واحد دیگر نیز تا بعد از ظهر به مدار اضافه می شوند.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به این که تامین برق در شرایط مرزی قرار دارد، اضافه کرد: این مسئله باعث می‌شود که بتوانیم نیاز مصرفی را تامین کنیم. فعلا هیچگونه برنامه‌ای برای خاموشی نداریم. شرکت‌های توزیع و برق منطقه ای، باید سقف مشخص شده مصرف را رعایت کنند که اگر این سقف رعایت شود، قاعدتا هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت، اما اگر بنا بر دلایلی، مصرف در منطقه‌ای افزایش پیدا کند، در آن منطقه به مشکل بر خواهیم خورد.

او ادامه داد: در حال حاضر اکثر این شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه ای، سقف مصرف را رعایت می‌کنند و یک یا دو شرکت هستند که رعایت نمی‌کنند و در حال بررسی شرایط آن‌ها برای قرار دادن آن‌ها در مسیر رعایت سقفشان هستیم.

مقیم زاده در مورد مشترکان پرمصرف برق نیز بیان کرد: تذکرات لازم به این دسته از مشترکان داده شود و با توجه به افزایش تعرفه‌ای که برای آن‌ها داشته ایم، امیدواریم که در حد میزان مصرفی که برایشان مشخص شده، مصرف داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.  

کد خبر: 28096

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0