18 تیر 1400 - 6:09 ب.ظ

تله مجرمان سایبری برای کاربران/ سرقت اطلاعات خصوصی با عضویت در برنامه‌های خاص

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به سرقت اطلاعات خصوصی کاربران هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجرمان سایبری با طراحی بدافزار‌ها اغلب به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند.

وی افزود: این افراد گاهی اوقات برای هدف قرار دادن سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به دنبال نفوذ، سرقت اطلاعات و باج گیری از آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم بیت بان، اخیرا بیش از ۸۰۰ بدافزار که نام بسته‌ی تمامی آن‌ها با pardakht . ir آغاز می‌شود، در کانال‌های فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار هستند.

وی افزود: این بدافزار‌ها از برنامه‌های جعلی با عنوان‌های معروف، چون دیوار، رفاه، پیگیری سفارش دیجی مارکت و …، اینترنت ملی یا دریافت حجم‌های زیادی اینترنت رایگان، فیلم‌ها یا چت‌هایی با عناوین مستهجن، ابلاغیه‌های قضایی و پیگیری شکایات، دریافت هدیه ویژه، پنل‌های فالوور ارزان و … استفاده کرده‌اند.

سرهنگ رجبی خطاب به کاربران تاکید کرد: از دانلود برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و با نصب ضد بدافزار مناسب امنیت موبایل خود را افزایش دهید.

کد خبر: 28006

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0