17 تیر 1400 - 1:47 ب.ظ

سردار عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد؛

تشریح مراحل کارآزمایی واکسن ضد کرونای سپاه پاسداران با نام نورا

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مراحل کارآزمایی واکسن نورا توضیح داد.

سردار سرتیپ دوم پزشک احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، درباره مراحل کارآزمایی واکسن کرونای نورا تولید شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرار است تا در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن نورا ۷۰ نفر، فاز دوم ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر و در فاز سوم یا نهایی ۲ هزار نفر تحت کارآزمایی بالینی این واکسن قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان به تولید انبوه رسیدن واکسن نورا  اظهار کرد:  طبق ارزیابی که داشتیم، قرار است تا پایان تابستان بتوانیم فازهای کارآزمایی بالینی را به پایان رسانده و پس از آن نیز واکسن نورا را به تولید انبوه برسانیم.

گفتنی است؛ واکسن کرونای نورا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته نخست تیرماه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار شد.

واکسن نورا با تلاش ۱۶ ماهه ماه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌شده و روز گذشته به‌طور رسمی وارد فاز بالینی می‌شود.

کد خبر: 27948

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0