16 تیر 1400 - 7:15 ب.ظ

وزیر خارجه هند وارد تهران شد/ دیدار جایشانکار با ظریف

وزیر امور خارجه هند به منظور تسلیم پیام نخست‌وزیر این کشور به آیت‌الله رئیسی و رایزنی دوجانبه با همتای ایرانی وارد تهران شد.

 سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود و تسلیم پیام کتبی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند برای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب عصر امروز چهارشنبه وارد تهران شد.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند بعد از ورود به تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه فیمابین، در مورد آخرین تحولات منطقه، و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم انداز‌های پیش روی گفت‌وگو‌های وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک کند، بحث و گفت‌وگو شد.

طرفین همچنین در مورد شرایط موجود افغانستان، بر لزوم تقویت گفت‌وگو‌های بین الافغانی که به راه حل مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان منتهی شود، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه هند با اشاره به گفت‌وگو‌های جاری بین دولت افغانستان و طالبان در تهران از تلاش ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر تشکر کرد.

در همین خصوص نیز «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به ورود وزیر خارجه هند به تهران نوشت: وزیر خارجه هند ملاقات خیلی مهمی در این دیدار کوتاه خواهد داشت. مطمئن هستم که این دیدار پایه‌ای اساسی برای روابط ایران و هند در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی خواهد بود.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه در پیامی توئیتری به حجت‌الاسلام رئیسی تبریک گفت و نوشت: «به عالیجناب ابراهیم رئیسی بابت انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. به دنبال همکاری با ایشان در راستای تقویت بیش از پیش روابط گرم ایران و هند خواهم بود».

کد خبر: 27912

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0