12 تیر 1400 - 12:13 ق.ظ

آبرسانی سیار، نیاز فوری حیات وحش اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: خروج حیات وحش از مناطق حفاظت شده به دلیل خشکسالی مفرط و کاهش بارش‌های بهاری است.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: خروج حیات وحش از مناطق به دلیل خشکسالی مفرط و کاهش بارش‌های بهاری است و این موضوع کمبود آب و علوفه را در مناطق در پی داشته است.

او  با اشاره به افزایش تخلف شکار‌های غیر مجاز شده و کمک نیروی انتظامی به محیط بانان در این زمینه افزود: از نیروی انتظامی که با پشتیبانی خود در حفاظت از حیات وحش استان و مواجهه با دیگر تخلفات محیط زیستی مقتدرانه وارد عمل شده اند سپاسگزای می‌کنیم‌.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: دنیا تصمیم گرفته تا ۱۰ سال آینده حفظ اکوسیستم‌های طبیعی و ترمیم آن‌ها را در دستور کار قرار دهد، کشور ما نیز باید مراقب این ذخایر باشد، طبق مطالعات علمی انجام شده ۱۲۰ تا ۱۴۰ تریلیون ارزش خدمات اکوسیستم تنوع زیستی است که یک و نیم برابر تولید ناخالص جهانی است.

حشمتی با اشاره به اینکه آینده و سلامت بشر در تضمین این اکوسیستم‌های ارزشمند است بیان داشت: استان اصفهان ۲۰ منطقه و ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار هکتار مناطق تحت حفاظت دارد و ۲۵ گونه حیات وحش در استان وجود دارد.

او  گفت: در این ایام خشکسالی در کنار آبرسانی نیاز داریم که در خصوص افزایش حفاظت فیزیکی از این مناطق نیز وارد عمل شویم.

کد خبر: 27801

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0